Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

JPlicious

Medlem
Vet ej, detta är som sagt bara vad jag hört och läst, har ingen egen erfarenhet. Jag har hört generellt, inte bara gällande Thai utan de flesta flygbolag, att det matmässigt är bäst att flyga från hemmabasen, så det du skriver låter rimligt.

Men men, jag väljer att följa rådet, "ät thai på Thai", får se hur det är :)


En kollega till mig beställde från Europa, jag fattade det dock som att maten lastades på i BKK, så den var sådär jämfört med hemresan som gick från BKK och maten var bättre. Kan ej bekräfta om det verkligen är så.
 
Flög i C-class BKK-SYD och beställde "Chicken Green Curry". Tänkte att det måste väl bli bra då den borde vara tillagad lokalt i BKK men det var en stor besvikelse. Kycklingbitarna var som om de var nerhackade från en stor höna tjoff, tjoff, tjoff. Hade beställt samma rätt BKK-FRA, som jag inte kunde ändra, samma besvikelse. Beställde istället in något från den vanliga menyn och det var inga problem.

På sträckan SYD-BKK beställde jag "Beef Tenderloin" och den var riktigt bra. Antagligen tillagad i Sydney!
Maten ska beställas senast 24 h före men jag gjorde beställningen kvällen före och maten var lastad.
Tycker för övrig att kvalitén på Thais mat blivit sämre de senaste åren...
 

JPlicious

Medlem
Flög i C-class BKK-SYD och beställde "Chicken Green Curry". Tänkte att det måste väl bli bra då den borde vara tillagad lokalt i BKK men det var en stor besvikelse. Kycklingbitarna var som om de var nerhackade från en stor höna tjoff, tjoff, tjoff. Hade beställt samma rätt BKK-FRA, som jag inte kunde ändra, samma besvikelse. Beställde istället in något från den vanliga menyn och det var inga problem.

På sträckan SYD-BKK beställde jag "Beef Tenderloin" och den var riktigt bra. Antagligen tillagad i Sydney!
Maten ska beställas senast 24 h före men jag gjorde beställningen kvällen före och maten var lastad.
Tycker för övrig att kvalitén på Thais mat blivit sämre de senaste åren...

Har hört samma. Lämnar Filippinerna om 2v har Business till BKK och förbeställt ankan då. BKK-CDG First med beställd hummer - jag får helt enkelt se då :)
 

DanielKif

Medlem
Har förbokat lite mat för kommande resa. Återkommer med bilder.

upload_2018-12-14_11-37-3.png
 

Kebalibre

Medlem
Har en bokning i F CDG-BKK-NRT och har försökt bli klok på vad man ska förbeställa. Efter en del googlande/läsande lutar det åt att jag nog håller mig till menyn ombord istället men inser att det inte är möjligt att ändra till när man redan gjort en förbeställning.

Innan jag kontaktar TG som förhoppningsvis kan ta bort mina förbeställningar manuellt tänkte jag höra om det är någon som testat något bra?
Hummer har jag testat på andra bolag och det känns lite väl mycket lotteri för att jag ska göra det igen.
 
Toppen