Senaste nytt

Någon som testat Air Canada Stopover Hotel?

Brandten

Medlem
I jakten på att testa nya flygplatser och flygbolag så blir det ju ibland lite lång väntan på nästa flyg. Om denna väntan kallas stopover eller layover har det diskuterats om tidigare och wiki säger mer än 24h = stopover medan Air Canada verkar tolka det annorlunda.

Hur som helst.... hittade information om Air Canada Stopover Hotel som man kan få om det är mer än 6h mellan flygningarna, vilket det ju är i mitt fal (15h).

  • Försökte boka på nätet - Gick inte men meddelande:
"You must first opt-in to be eligible. To opt-in, you must first retrieve your flight booking and select the opt-in to Air Canada Stopover program option."

  • Försökte retrive my booking men har inte valet någonstans.

  • Ringde Air Canada (i Danmark) men de kunde inte hjälpa till alls och hänvisade till resebyrån (i mitt fall Tallinn).

  • Har nu mailat men eftersom detta måste ansökas om 96h innan så lär jag nog inte få svar innan det är för sent.

Så, några tips på hur jag kan göra och har någon använt sig av tjänsten tidigare?
 

Agö

Medlem
Uppfyler du kravet på att flighten ska vara utanför Kanada och USA?

"itineraries that include at least one city outside Canada and the U.S."
 

Brandten

Medlem
Ja alltså när jag läste den där texten på sidan så tyckte jag det. Har ju både Bryssel, Munchen och Stockholm på mitt itineraries.
När jag googlade lite mer så stod det på typ tripadvisor eller något, att ankommande och/eller avgående flyg måste vara utanför Canada och USA, vilket det ju inte är då jag kommer från Las Vegas och ska till Toronto.
 

BAM054

Medlem
Lyfter en gammal tråd.
Planerar att poäng-åka till Austin i slutet av april 2020.
Då vi är tre personer är det inte helt enkelt att hitta businessplatser hela vägen.

Ett alternativ kan vara att flyga med SAS och Air Canada (ARL-LHR-YYZ-AUS).
Detta innebär dock isf ett uppehåll på 14 timmar i Toronto.

Är det någon som vet hur hotell via "Air Canada Stopover" fungerar?
Gäller detta erbjudande även för resor bokade med eurobonuspoäng?

Air Canada Stopover Program
 

Senator

Moderator
Lyfter en gammal tråd.
Planerar att poäng-åka till Austin i slutet av april 2020.
Då vi är tre personer är det inte helt enkelt att hitta businessplatser hela vägen.

Ett alternativ kan vara att flyga med SAS och Air Canada (ARL-LHR-YYZ-AUS).
Detta innebär dock isf ett uppehåll på 14 timmar i Toronto.

Är det någon som vet hur hotell via "Air Canada Stopover" fungerar?
Gäller detta erbjudande även för resor bokade med eurobonuspoäng?

Air Canada Stopover Program

Vad säger allmänna villkor? Det borde stå där om det exkluderas.
 
Toppen