Senaste nytt

Någon som har lyckats boka en resa på Korean Airs sida?

FF#1

Medlem
Har försökt boka en resa via Korean airs sida nu i nån timme.
Ingen av mina 5 webläsare i min Mac ville ställa upp... mest blanka sidor hela tiden.
Startade Parallells och drog igång internet explorer...
efter ett otal olika plugin som deras hemsida packade på mig så
kom jag ända till betalsidan.

Givetvis så råkade jag glömma att jag inte hade satt igång min securi code på SAS mastercard
så betalningen gick inte igenom så klart.

Det är lugnt tänkte jag, det är väl bara prova igen, men nu verkar även min internet explorer fått
blanka fönstersjukan... kommer inte nån vart i bokningsdialogen, fick tom en blåskärm på windows i parallells för fösta gången.

Suck...

Problemet är att biljettpriset är ungeär hälften av expedia.se

Några ideer eller tips på var annars man kan hitta de billigare biljetterna eller hur man betvingar deras sida?
 

FF#1

Medlem
Efter lite resnande av chache mm. så lyckades jag komma så långt som till att jag fick slå in min Securicode, sen hände inget mer, nu ger jag upp för idag och tar time out för i dag med biljettköpen.

och så klagar man på SAS.se.... :)
 

FF#1

Medlem
GMP-PUS, i B för 86,100 KRW, vilket är ca 520 SEK

via matrix eller expedia så får jag bara upp Y för 144000 KRW

Tittade lite i Expert flyer där finns det

YKE KE M One-Way 444(SEK)
CKE KE D One-Way 773(SEK)
Y KE Y One-Way 844(SEK)
C KE C One-Way 1468(SEK)

Icke publika fares eller?

Skumt... ?
 

FF#1

Medlem
Kollade lite till i Expert flyer.

Det finns följande klasser kvar på "min" fligth C9 Z5 O3 Y9 G0 T9 V0, Ingen B med andra ord.
 

Jacob

Medlem
GMP-PUS, i B för 86,100 KRW, vilket är ca 520 SEK

via matrix eller expedia så får jag bara upp Y för 144000 KRW

Tittade lite i Expert flyer där finns det

YKE KE M One-Way 444(SEK)
CKE KE D One-Way 773(SEK)
Y KE Y One-Way 844(SEK)
C KE C One-Way 1468(SEK)

Icke publika fares eller?

Skumt... ?
Seoul-Busan alltså. Inte omöjligt att det kan finnas inrikesbiljetter som bara säljs på den lokala marknaden direkt via Korean Air och inte finns tillgängliga utomlands.
 

FF#1

Medlem
Seoul-Busan alltså. Inte omöjligt att det kan finnas inrikesbiljetter som bara säljs på den lokala marknaden direkt via Korean Air och inte finns tillgängliga utomlands.

Ja det stämmer, måste fylla min USDM-open jaw med nått vettigt. :cool:

Har hört att det är rätt vanligt i Asien att det finns fares som inte går att boka via vanliga system utan bara direkt av flygbolaget.

Ska försöka igen i morgon, eller kanske be någon av mina Koranska vänner att boka en biljett åt mig via den Korea språkiga sidan?

En C kostar 850SEK via koreanska sidan, dvs mindre än en Y på "öppna marknaden"
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Det finns väl motsvarande i Sverige om man tittar på vissa av de små regionalflygbolagen. Vissa tillåter bara bokning via den egna hemsidan medan det kan finnas codeshare med t.ex. SAS eller Malmö Aviation som kommer upp via de globala bokningssystemen, oftast med ett något högre biljettpris.
 

henrik l

Medlem
Har hört att det är rätt vanligt i Asien att det finns fares som inte går att boka via vanliga system utan bara direkt av flygbolaget.

Stämmer, men ofta kan du boka via bolaget hemsida. T ex Cathays biljett i C TPE-HKG-CGK för 4500 kr t&r, hittar du bara på Cathay's hemsida, men du kan boka den från Sverige.
 
Toppen