Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

kristerj

Medlem
Uppgraderad från Queen room till King på Sofitel Heathrow. Fick tillgång till Executive lounge. Trots att jag bokat via Accors hemsida fick jag påpeka att jag hade Platinum status vid incheckning.
 

Jadessa

Medlem
Har en bokning längre fram i december som gjorts via accors hemsida. Ser inget medlemsnummer på själva bokningen.
Men var givetvis inloggad under bokningen.
 
Jag och FruSeaPlanePilot checkade in på Sofitel Dubai Jumeirah Beach för två veckor sedan och visade upp Accor Platinum - det hände ingenting. Inte den minsta reaktion från receptionisten som verkade vara nyanställd. Ok, tänkte jag, var inte Platinum värt mer än så... Då råkar hotellchefen dyka upp och får se kortet - plötsligt händer det saker: "Welcome home Mr and Mrs SeaPlanePilot." Fick uppgradering från Superior Room till Luxury Room Club Sofitel, 24 våningen med utsikt över havet och konstgjorda ön Palm Jumeirah. Dessutom tillgång till Club Millesime - Lounge med riktigt bra frukost, lunch, afternoon tea och middag med bl. a. tre olika champagner. Inte illa att stilla törsten en hel vecka med äkta bubbel! Personalen var mycket trevlig och uppmärksam och såg till att glasen hela tiden var fyllda.
Överlag var servicen på hotellet utmärkt!
Samanfattningsvis blev detta en mycket prisvärd semestervecka, totalkostnad blev 8000 SEK/pers för femstjärnigt hotell och flyg (Swiss), dessutom fick vi vardera 6750 baspoäng till EuroBonus.
 

mmatsie

Medlem
Tyvärr ingen uppgradering i Milano på MGallery Grand Visconti Palace, men drinkbiljetter och välkomnstpresent.
Bortsett från detta ett mycket trevligt hotell. Efter ett litet missöde fick vi dessutom en flaska Italienskt Bubbel och ett ursäktande brev.

Läget är bra, en bit utanför centrum men mkt nära tunnelbanan som kostar någon euro att åka varje gång.
 

erhel

Medlem
Bodde i helgen på MGallery Uptown Palace i Milano. Bokat standardrum och blev uppgraderade till Executive Suite. Hade i förväg mailat lite med hotellet vilket i min erfarenhet burkar hjälpa på Accor. Fick även drinkbiljett (för en soft-drink per person) och välkomstgåva i form av prosecco med ett handskrivet brev. Även kod för gratis internet.

Dock slängde personalen medicin som fanns på rummet i tron att det var skräp, något som knappt ursäktades när jag frågade vad som hänt.
 
Bodde i helgen på MGallery Uptown Palace i Milano. Bokat standardrum och blev uppgraderade till Executive Suite. Hade i förväg mailat lite med hotellet vilket i min erfarenhet burkar hjälpa på Accor. Fick även drinkbiljett (för en soft-drink per person) och välkomstgåva i form av prosecco med ett handskrivet brev. Även kod för gratis internet.

Dock slängde personalen medicin som fanns på rummet i tron att det var skräp, något som knappt ursäktades när jag frågade vad som hänt.

De va fan galet bra! Bodde ni på våning 11-12 då?
 
Toppen