Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av mmatsie, 14 Augusti 2013.

  1. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Uppgraderad från billigaste rummet till juniorsvit på Mercure Riga. Choklad och två miniflaskor Balzam väntade på rummet. Dock oklart om Balzam ska räknas som bonus, ni som provat förstår vad jag menar...
     
    Direktorn, Accor, Palazzi och 2 andra gillar detta.
  2. Pålly

    Pålly Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hade dessvärre min hittils sämsta upplevelse som Platinum Accor Le Club member idag!
    Redan vid incheckningen på Sofitel Buenos Aires möttes jag av superarroganta fransyskor som inte alls var intresserade att jobba och än mindre att ta hand om en platinum medlem. Trots att jag bokat och förbetalt en Juniorsvit fick jag ett vanligt dubbelrum mot ett hisschakt, inget välkomstbrev eller frukt. Vid förfrågan om lounge synade de mig från topp till tå och skakade bara på huvudet och då jag upplyste dem om att man i vanliga fall får en drinkvoucher, var reaktionen densamma. Talade med Hotel manager och guest relation manager men de var lika oförstående.
    Hämtade kvickt mitt bagage och checkade omedelbart ut, lämnade hotellet i vredesmod och åkte till Alvear Palace Hotel, ett Leading Hotels of the World, där servicen och mottagandet är högt över förväntan.

    Jag har haft liknande erfarenheter från Accorhotellen och detta var löken på laxen, klipper nu mitt platinumkort och bojkottar grodätarnas hotellkedja med glädje!
     
    magost, Avgeek, Meazza och 2 andra gillar detta.
  3. Accor

    Accor Företagsrepresentant

    Hej "Pålly",
    Jag heter Jan Birkelund och är ansvarig för AccorHotels kommersiella aktiviteter i Norden.
    Det är med stor förvåning och bestörtning jag läser din tråd. För att kunna agera och reagera,
    undrar jag om du kan maila direkt till oss med information om namn och kort nummer samt när
    ni bodde på Sofitel Buenos Aires.

    Om du kan maila detta till Madeleine.Sandstrom@accor.com, anvarig för Le Club AccorHotels i Norden, så återkommer vi till dig

    MVH
    Jan Birkelund
     
    MegaFlyer, yopeyo, DanielKif och 6 andra gillar detta.
  4. Direktorn

    Direktorn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Otroligt konstigt och tråkigt. Har alltid själv fått de förmåner man ska få. Inte så ofta något utöver det som rumsuppgradering vilket inte är garanterat men alltid det som ska vara med. Tror bara det är på Sofitel New York där jag inte spontant blivit erbjuden de förmåner som ska ingå utefter status. Har bott på många olika hotell inom Accor i flera länder sista året och inte upplevt något liknande som du skriver om. Rumsdegradering som platinum låter inte bra milt sagt. Tråkigt men låter helkonstigt tycker jag.
     
  5. Avgeek

    Avgeek Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Min upplevelse av Accor efter några år som Platinum är att det ofta går att 'förhandla till sig' fördelar hos hotellen; t.ex bättre rum, gratis frukost (fast det kanske inte ska ingå) o.s.v, genom att kontakta guest relations manager i förväg. De brukar vara mycket tillmötesgående.
     
  6. Pålly

    Pålly Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Anledningen till att man har ett lojalitetsprogram och med olika nivåer borde ju i rimlighetens namn vara att belöna lojala och återkommande gäster och passagerare! Antingen får man decimera antalet personer på högsta nivån om man anser det är en för stor kostnad att belöna dem med uppgradering, skriva ut hälsningsbrev, lägga en chokladpralin och ett äpple på bordet.....eller så vattnar men ut förmånerna helt och hållet och låter alla få ett diamant/platinumkort så att vi kan känna oss speciella och glänsa med det i korthållaren.
     
  7. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vie hotel Mcgallery Bangkok by Sofitel. Bokade deluxe suite igår för en natt. Fick personligt mail redan morgonen efter med varm hälsning som Platinum och beklagan att rumsuppgradering till nästa svit nivå inte var möjlig men att jag erbjöds en gratis middag för två i hotellets restaurang som kompensation.

    Mycket proffsigt och enormt snabbt, när jag inte ens kontaktat hotellet själv. Tackade för erbjudandet och kanske lägger 2 till nätter där efter omtanke!
     
    rogeks, FF#1, yopeyo och 4 andra gillar detta.
  8. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vid närmare eftertanke finns det Duplex sviter på nästa nivå till försäljning på båda datumen men VIE har alltså som policy att inte uppgradera sviter för Platinum medlemmar.

    Byter inlägget "detta gjorde ni inte bra Accor" istället. Sofitel SO fick mina sista 2 nätter istället :)
     
  9. Olle A

    Olle A Medlem

    Ort:
    Södermanland
    Land:
    Sverige Sverige
    Alltså jag upphör aldrig att förvånas över hur Accor alltid levererar på topp. Först en uppgradering till svit på Sofitel i Shanghai och nu, när vi flyttat oss till Saigon, återigen deras bästa svit, med loungeaccess förstås och små välkomstgåvor. Och allt var tydligen redan fixat redan före ankomst.
    Verkligen min favoritkedja !
     
    Direktorn och Award380 gillar detta.
  10. Accor

    Accor Företagsrepresentant

    Hej Olle, så himla roligt att höra! :)

    Mvh AccorHotels-teamet i Norden
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×