Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av mmatsie, 14 Augusti 2013.

1. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sofitel Kürfurstendamm Round 2! Hotellet levererar allt som förra gången gick fel. Uppgraderad från billigaste rum till minisvit. Fick specifikt tom välja vilket rum jag ville vid incheck. Dessutom tidig incheck vid 12 tiden. Club floor och sedvanlig drinkbiljett. Kudos till hotellet för att ha stenkoll på vem gästen är och när man senast bodde på hotellet. Dessutom ett välkomstbrev som ytterligare belyste de facto. Details details details....

Elberto och jumbooze gillar detta.
  2. ARN-FRA

ARN-FRA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pullman Phuket Arcadia.

Uppgraderad från Grand Deluxe till Ocean view Grand Deluxe. Fritt vatten och läsk inom rimliga gränser. Ett stort kakfat (!) på rummet.

Och - om jag läst rätt - trippla bonuspoäng i mars för Platinumgäster.

lillemannen gillar detta.
  3. Kenneth Lind

Kenneth Lind Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Novotel Hong Kong Citygate

Uppgraderad från Executive Premier-rum till Executive Premier-svit. Fruktfat. (Feb 2016)

Uppgraderad från Standardrum till Executive Premier-rum. Kakor. (Mars 2016)

lillemannen gillar detta.
  4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Novotel Barcelona City. Hade bokat rum för 2 vuxna och 2 barn. Fick en minisvit på 16:e våningen. Sonen på 9 år var helt lyriskt och tyckte att det var mycket bättre än hörnrummet högst upp på Scandic Opalen för två veckor sedan, som inte var så illa:)

jumbooze gillar detta.
  5. ARN-FRA

ARN-FRA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För första gången på länge blev jag inte uppgraderad. Sofitel Phokeetra i Krabi. Och när jag checkade in stod det Gold på min "dossier" trots att jag varit platina i åratal. Och för late check out kan det inte lova något förrän dagen innan. Hepp.

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    I och med att det blandas lite om uppgraderingar med status gold/platinum så har vi skapat en ny tråd som gäller för uppgradering som gold
    Uppgradering som Gold på Accor Le Club | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Vänligen använd den tråden för att rapportera om era uppgraderingar som gold och denna tråd ska användas för rapporter om uppgradering som platinum.
    Om ni ser att någon postar "fel" anmäl gärna inlägget så kan en moderator flytta det till rätt tråd.

//Moderator

Meazza och simon_says91 gillar detta.
  7. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sofitel Lafayette i Washington DC. Bokat "Luxury room" (mellanvariant) och uppgraderad inom samma kategori till fint hörnrum. Drinkvouchers, brev och lite godsaker på rummet första kvällen. Mycket gott intryck av hotellet och vi är glada att vi valde detta framför Capital Hilton, åtminstone att döma av fasaden...

SeaPlanePilot och Avgeek gillar detta.
  8. cnatto

cnatto Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppgraderad på Novotel Beijing Peace från standard till superior room, inklusive specialinceckning på våning 17(?).

9. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppgraderad i Bangkok Pullman Grand, billigaste rummet mot executive room högt upp med lounge access.
    Tallrik på rummet.

Hongkong citygate lågt boende över natten blev uppgraderad till executive room.

Får säga att mitt platinum i privat resande ger mig fördelar jag vill ha. Tack Accor!

Ricci gillar detta.
  10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppgradering från classic room till superior room på Sofitel Victoria Warszawa. Rätt okey rum men väldigt rörigt möblerat med ett överskott av möbler bortom sängen som ni kan se på bilden. Wifi fungerar sporadiskt på rummet (rum727) men personalen är väldigt bra och fick till och med ett glas champagne som välkomstdrink vid ankomst.
    image.jpg

Pålly, Henrik_B, lillemannen och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!