Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

mmatsie

Medlem
På Pullman i BCN var det redan inlagt, hade skrivit ner mitt kortnummer ifallatt det skulle krångla, men de var verkligen med på tåget, ingen ville se något kort.

På Novotel samma stad var servicen något annat vilket föranledde mig att fråga om mitt kort var inlagt vilket det var men det gjorde inte servicekänslan hos personalen bättre. Där hade jag gärna haft mitt plastkort och lagt på disken.
 

jannewa

Medlem
Ingen uppgradering på Mercure Guarulhos, fick en bricka med 4 chokladbitar, 2 äpplen och 2 flaskor vatten levererat till rummet.
 

T_J

Medlem
Uppgradering varje gång på Pullman är resultatet för mig.

3 x Pullman Paris La Defense, en av dessa till svit.
1 x Pullman Toulouse Airport, bättre rum
1 x Pullman Madrid Barajas, bättre rum och fri minibar
 
Just nu The Sebel Hotel & Suites i Brisbane. Ingen uppgradering här heller. Det verkade inte ens ha noterat att jag var Platinum. Här hade det nog varit bra att kunna vifta lite med något plastkort (Vet inte varför jag aldrig får några? Varken från Hilton, Club Carlson eller Accor har jag fått kort trots flera vistelser). Fick ringa ner och be om ett lösenord till internet. Först tyckte hon i receptionen att jag skulle betala men när jag påpekade att jag var platinum var det inga problem att få en kod. Det var dock den enda uppmärksamheten. De var trevliga och artiga i receptionen dock men det verkar knepigt just på accor-hotell här i Australien att uppmärksamma status utan kort. På Hilton som jag bodde på i natt blev det både uppgradering och frukost precis som det ska vara.
 
Novotel Roma EUR
Viale Oceano Pacifico 153 - 00144 ROMA
Bra mellanklass hotel en bit utanför centrum men nära mitt kontor.
Uppgraderad till enrums svit med jacuzzi i ett hörn i sov/vardagsrum, välkomstdrink 23.45 när jag checkade in: "whatever you want, Sir".
Mycket trevlig personal.
 
Checka precis in på Mgallery Uptown Palace i Milano. Hade bokat deluxrum och blev uppgraderad till en enorm executive suite med en balkong som går runt 1/5 av byggnaden. Fritt Wifi och en kupong för 2 välkomstdrinkar i baren. Mycket trevligt med att personalen visade en upp till rummet och alla funktioner som fanns.

Kan verkligen rekomendera hotellet!
 
Last edited:

DrKlas

Medlem
Novotel i Göteborg idag. Uppgraderad från standardrum till Superior-rum på översta våningen med utsikt mot älven.
 

lillemannen

Medlem
Uppgraderad på Sofitel Guangzhou Sunrich idag till exec floor. Välkomst drink, gåva och frukt. Hade inget kort med mig men bokat via hemsidan blev tilltalad med namn och min status.
 

jumbooze

Medlem
Fick idag ett mail från Novotel Century HKG, där de undrar om vilket flyg jag anländer med för att kunna göra min incheckning smidigare. Det var ju trevligt av dem. Ska se om det leder till en uppgradering nu på lördag.
 
Toppen