Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Erik M

Medlem
Den här gången uppgraderade de mig inte en hel rumskategori på Pullman Saigon. Men jag fick ett av de bästa rummen (hörnrum, högt upp) inom kategorin jag bokat och jag fick Executive benefits (gratis tvätt av två plagg per dag är bäst). Servicen är utmärkt här.
Jag är guld.
 

henrik l

Medlem
Inser att jag har varit dålig på att propsa på, eller fråga om jag har blivit uppgraderad. Har bott på Sofitel Sukhumvit i BKK och Pullman i KL i oktober och det vete i 17 om jag vart uppgraderad:( Tilläggas skall att jag är platinum.
 

Voyageur

Medlem
Inser att jag har varit dålig på att propsa på, eller fråga om jag har blivit uppgraderad. Har bott på Sofitel Sukhumvit i BKK och Pullman i KL i oktober och det vete i 17 om jag vart uppgraderad:( Tilläggas skall att jag är platinum.

Sofitel i BKK borde du uteslutande få tillgång till club floor i alla fall. Båda Sofitel där är väldigt generösa att uppgradera alltid sina platinum medlemmar till detta.
 

Accor

Företagsrepresentant
Jag har lugnat ned mig lite sedan mitt förra inlägg och beslutat mig för att ge hotellet en ny chans nästa gång jag är i Bryssel (vilket tyvärr blir först i februari). Jag kan kanske ta en raincheck på detta och återkomma i fall det inte blir någon uppgradering då heller?

/Badger

Hej! Trevligt att höra! Hoppas din nästa vistelse blir till belåtenhet :)

Mvh
Hanna
 

agehall

Medlem
och efter att dom sagt att de kostar kasta upp platinumkortet så löser det sig.

Det där är så FAIL att jag inte vet var jag ska börja... (Och det gäller alla kedjor, inte bara Accor!)

Har man som förmån att man ska bli uppgraderad ska man inte behöva hala fram ett fysiskt kort. Det ska de redan ha sett i systemet och fixat...

Om man tänker lite bortom att man bara vill ha en uppgradering så inser man ju att det måste vara bland det enklaste ett hotell gör att kolla på bokningar för kommande dag och markera vilka som ska anlända och har status.
 

Voyageur

Medlem
Det där är så FAIL att jag inte vet var jag ska börja... (Och det gäller alla kedjor, inte bara Accor!)

Har man som förmån att man ska bli uppgraderad ska man inte behöva hala fram ett fysiskt kort. Det ska de redan ha sett i systemet och fixat...

Om man tänker lite bortom att man bara vill ha en uppgradering så inser man ju att det måste vara bland det enklaste ett hotell gör att kolla på bokningar för kommande dag och markera vilka som ska anlända och har status.

Å andra sidan upplever jag att det oftast fungerar på beskrivet sätt. Smacka platinum kortet på disken och då börjar det hända saker. Visserligen ser de status i systemet men jag upplever att det ibland "glöms"....
 

SNIFF

Medlem
Frågan är ju om man ser det som ett problem - en extra kostnad? Skulle vara intressant att se resonemang bakom att man inte uppgraderar eller att man segar / inte erkänner status förrän man kör det i ansiktet på dem. Vilket är otrevligt för alla parter.
 

Elberto

Medlem
Efter lite klagomål via @Accor (Hanna) och via Accors facebook sida, händer det lite grejer idag när jag checkade in: "Oh, I can see we have an upgrade for you..."
Kommer till rum 630 och det finns även lite presenter!
Tack, Hanna!

En gång till:
Hoppas verkligen att Novotel Gtb förbättra sina interna processer kring status recognition.
Accor lovar uppgraderinger till Guld och Platinum medlemer. Då tycker jag att ni ska också levererar, utan att man måste påpeka / kämpa för sina förmåner.
Tack.
 

Elberto

Medlem
Oops, glömde bilder
277c22079e376dcb6b0e5da27d000eed.jpg
52eb2cdbc21e0bce6ea19b1d960a6ac5.jpg
 
Toppen