Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Elberto

Medlem
Någon av er som har blivit uppgraderat på Novotel Göteborg?

Jag har Accor Le Club Gold och är ganska nära Platinum.
Bodde på Novotel nu 4 veckor i råd under September/Oktober.

Inte en enda uppgradering, även om jag frågade om detta....
 

Accor

Företagsrepresentant
Hej Elberto. Novotel Göteborg har endast standardrum, superiorrum och en svit. Är du säker på att du bodde i ett standardrum?

Mvh
Hanna
 

Elberto

Medlem
Hej Elberto. Novotel Göteborg har endast standardrum, superiorrum och en svit. Är du säker på att du bodde i ett standardrum?

Mvh
Hanna

v.40 CQWBWLQL -
Bokade standardrum och frågade efter uppgradering. "Nej, finns inte, men du kan köpa uppgradering..."
v.41 CQWBWMNC - Betalt och bodde i superior, ingen uppgradering
v.42 CQWBWMVW - Betalt och bodde i superior, ingen uppgradering
v.43 CPNBRRLW - Bokade standardrum, ingen uppgradering. Inte även eftersom jag bodde 4:e vecka i råd, och hade bokningar för 3 veckor till pä SAMMA HOTEL

Så här känns loyalty hos Accor Sverige, eller hur?!

 
v.40 CQWBWLQL -
Bokade standardrum och frågade efter uppgradering. "Nej, finns inte, men du kan köpa uppgradering..."
v.41 CQWBWMNC - Betalt och bodde i superior, ingen uppgradering
v.42 CQWBWMVW - Betalt och bodde i superior, ingen uppgradering
v.43 CPNBRRLW - Bokade standardrum, ingen uppgradering. Inte även eftersom jag bodde 4:e vecka i råd, och hade bokningar för 3 veckor till pä SAMMA HOTEL

Så här känns loyalty hos Accor Sverige, eller hur?!

Jag bodde där i påskas
Bokade rum med fönster mot landsidan
Blev uppgraderad så jag fick utsikt mot älven och Göta älvsbron
De var som platinum member :rolleyes:
 

Accor

Företagsrepresentant
v.40 CQWBWLQL -
Bokade standardrum och frågade efter uppgradering. "Nej, finns inte, men du kan köpa uppgradering..."
v.41 CQWBWMNC - Betalt och bodde i superior, ingen uppgradering
v.42 CQWBWMVW - Betalt och bodde i superior, ingen uppgradering
v.43 CPNBRRLW - Bokade standardrum, ingen uppgradering. Inte även eftersom jag bodde 4:e vecka i råd, och hade bokningar för 3 veckor till pä SAMMA HOTEL

Så här känns loyalty hos Accor Sverige, eller hur?!

Hej! Kan du skicka mig ett privat meddelande här i forumet med namn på bokningen så ska jag undersöka orsaken till att du inte blev uppgraderad när du bokat standardrum. Tack på förhand

Mvh
Hanna
 

Badger

Medlem
Hej Badger, om du kan maila mig vilket datum du bode och i vilket namn rummet var bokat i så ska jag undersöka varför du inte fick någon uppgradering? Andra förmåner som man får som Platinumgäst är; gratis internet worldwide, tidig incheckning/ sen utcheckning vid förfrågan, prioriterad incheckning, garanterad ett rum fram till 2 dagar fore ankomst mm. Så du ser att det finns fler mjuka värden men som man kanske ibland inte märker av tyvärr.
Men en uppgradering ska du ju såklart ha om hotellet inte var fullbokat.

Mvh
Hanna

Jag har lugnat ned mig lite sedan mitt förra inlägg och beslutat mig för att ge hotellet en ny chans nästa gång jag är i Bryssel (vilket tyvärr blir först i februari). Jag kan kanske ta en raincheck på detta och återkomma i fall det inte blir någon uppgradering då heller?

/Badger
 
Har guldstatus och bodde 5 nätter på Sofitel Lisbon Liberdade. Hade bokat superiorrum och det var det jag fick - ingen uppgradering. Det enda extra som bjöds var den obligatoriska drinkbiljetten. Kan inte påstå att stället levde upp till mina förväntningar.
 
Min generella erfarenhet är att de ofta brukar fungera smidigt med uppgradering på dom "dyrare" brandsen som Sofitel och Mgallery medans man på Mercure och ibis får fråga och efter att dom sagt att de kostar kasta upp platinumkortet så löser det sig.

Bästa servicen när de gällde uppgradering va F.d Mgallery Uptown palace i Milano. Hade ett deluxrum som skulle generera en juniorsvit men dom va tydligen alla uppbokade så killen bakom disken fick smått smärre panik när jag fråga om uppgradering. Fick en executive svit som är näst största rummet, bra service!

Sämsta servicen va helt klart (löste sig till slut) på Sofitel viaduct harbour i Auckland där vi bokade 3 månader i förväg och ett dubbelrum med separata sängar... Ändå när vi ankom fick vi ett rum med bara dubbelsäng. Gick ner till receptionen och påtalade detta.... Fråga om någon uppgradering fanns till något annat rum som hade separata sängar men de fanns de inte.. Jag stod och fick argumentera med dom i 10 min till slut gick hon in till supervisorn som sa att de kostade 800SEK för uppgradering... Då la både jag och min vän upp våra platinumkort på disken, som dom borde sett i systemet kan man tycka och då gick de väldigt fort att lösa det mesta. Uppgradering efter mycket om och men och dom körde även upp en separat säng i rummet.

Mina erfarenheter baseras på ex antal nätter på hotell i alla olika brandsen från Ibis budget till Sofitel Ledgend hotellen.

Bäst service va helt klart Sofitel Ledgend Grand Hotel i Amsterdam som gav mig bröllopssviten efter ett missförstånd. Tvn fungerade inte under hela vistelsen på 1 natt så dom drog av lite från notan och bjöd på carservice till flygplatsen.

Just sådana erfarenheter som gör att jag fortsätter bo på kedjan men det finns vissa hotell i kedjan där jag aldrig kommer bo på igen för det fungerade helt klart inte.

Återkvalade till platinum igen i mars i år och hoppas kunna göra de nästa år igen.
 

Erik M

Medlem
Jag är bara guld men blev uppgraderad ett snäpp senast på Pullman i Saigon. Ska dit igen på tisdag och har då bokat ett finare rum. Blir jag uppgraderad igen är jag oerhört imponerad.
Det skulle innebära att jag får ett rum med tillgång till Executive Lounge.
 

Voyageur

Medlem
Bästa mottagandet hittils av Sofitel! Sofitel So Bangkok. Bokat So Comfy rum x2 och fick hörn svit istället. Club access samt sen utcheckning. Concierge gick för första gången ever snäppet längre och gav ett rum att vistas i under tiden som sviten gjordes klar och såg till att bagaget togs om hand rum till rum. Även välkomstpraliner och dryck på rummet.

Novotel Kamala beach, upgraderad från Sea view villa till Pool villa de 4 sista dagarna av 8 efter några missförstånd.
 
Toppen