Senaste nytt

Någon som flugit med Virgin Australia eller JetStar Airways i Australien?

ACervin

Medlem
Bor nuförtiden i Australien. Det handlar om inrikesflyg. Så ta det som är billigast. JetStar är Qantas lågprisbolag som har ett dåligt rykte i Australien för att ställa in sina flygningar ganska ofta. Virgin Australia är troligen ett bättre alternativ. MEL-BNE är ju inte mer än 2 h. Perth Sydney är ju lite längre ca 5 h. Jag har flugit Qantas BNE-PER alldeles nyligen och det är en ökänd gammal trött kärra med en gammal tjock-TV i taket. Flög nyligen MEL-BNE med Virgin och det är mycket jämförbart med Norwegian som jag flög i somras, moderna plan, service köper man. Allting under 8 h räknas som små skutt härnere, eftersom det krävs en 6-8 h timmars flygning för att lämna landet (undantaget Nya Zealand). Ta med en matsäck och ladda iPaden med film och räkna inte med någon fine flying. Gå in på respektive Virgin Australia och Jetstars eller Tigers hemsida och boka. Du borde hitta MEL-BNE ner mot 100 till 200 AUD och SYD-PER för max 300 AUD
 

Kricka

Medlem
Jag och dottern flög JetStar SYD - Hamilton Island/Great Barrier Reef Airport för snart två år sedan.
Skulle klassa dem som en bra LCC med trevlig personal. No Worries !
 

Kebalibre

Medlem
Ok, så det verkar som att Virgin är aningen pålitligare och lite dyrare men JetStar helt ok att flyga med. Tack för svaren allihop.
 
Jag har flugit mycket JetStar, Virgin Australia (tidigare Virgin Blue), Tiger och Qantas när jag bodde i Melbourne.

Skulle säga att alla utom Tiger är jämförbara i upplevelse. Tiger hade nyast plan men har haft säkerhetsproblem (hela bolaget blev grounded en period nyligen) och dom är sjukt hårda på bagageregler vilket gjorde mig mycket irriterad. Vi hade 18.2kg när gränsen var 18kg och det var tvärstopp som exempel. Skulle undvika dom.

Många Australier använder denna sajt för att boka inrikesresor:
Cheap Flights from Jetstar, Virgin Australia and Qantas - Webjet.com.au
 
Toppen