Senaste nytt

Nästan guldstatus

Unicornone

Medlem
Ska till EWR på lördag, en flygning kvar till EBG så jag tog en mileage run till GOT på tisdag... Allt för lounge access till nästa helg :=)
 

rob74

Medlem
Håller med om att en Business Saver med LX nog är bäst "bang for the buck". En tur o retur ARN-ZRH ger ju 4.000 poäng till EB.
 

Jacob

Medlem
Vad jag läst tidigare brukar SAS gå med på att ge högre status om det saknas kanske 200-300 poäng eller om man har en flygning som görs någon vecka efter kvalificeringsperioden gått ut men som ger de poäng man behöver. De har i alla fall historiskt inte varit oresonliga.

Men 3000 poäng låter lite för mycket.
 

Mikael Stohm

Ny medlem
Sitter med 1 250 p kvar til EBG på 28 flighter och har en ARN - HEL som kommer ge mig +70k
Kommer man automatiskt kunna uttnytja EGB på returen 2 dagar senare, eller är bara till att vänta på kortet ?
 

Roger J

Medlem
Så fort poängen hamnat på ditt konto ändras din status i systemet = OK att utnyttja EBG-förmåner. Men eftersom du inte hunnnit få ett nytt kort kan det vara bra att göra en utskrift på din kontosida att visa. Eftersom det är SAS som sköter om allting i Helsingfors borde det inte vara några problem.

Risken är väl möjligen att det ibland tar tid för poäng från Arlanda att komma in på kontot, men två dagar ska ju vara lugnt.
 

Dr. Miles

Expert
Sitter med 1 250 p kvar til EBG på 28 flighter och har en ARN - HEL som kommer ge mig +70k
Kommer man automatiskt kunna uttnytja EGB på returen 2 dagar senare, eller är bara till att vänta på kortet ?

Hej Mikael, välkommen till BusinessClass.se!

Jag tror att SAS bör veta att du har kvalificerat dig till EuroBonus Guld, men det är oklart hur snabbt de reflekterar i deras system.
Andra medlemmar kan svara säkert bättre än mig.
 
Toppen