Senaste nytt

Nästa longhaul – tips på resmål våren -22 som passar med 1-åring?

Kris

Medlem
Hua Hin låter som ett bra alternativ!
Åh tack, det låter ju kanon! Något hotelltips?
Jag brukar hålla mig till InterContinental där det finns pga status. Har passat oss bra även i Hua Hin. Ligger vid stranden med alla faciliteter på nära håll. Se till att boka/få ett rum på standsidan. Hotellet har också en avdelning på andra sidan vägen i anslutning till Blueport mall. Förvisso med gångbro över vägen, men nice att vara på "rätt" sida. Direct pool access room är ganska trevliga.

Hilton och Marriott lär vara ok också. Har inte bott där själv. Min känsla (utan empirisk bevisföring) är att det är lite mer lugn och ro på InterContinental (om det nu är det man är ute efter).
 

Mikado

Medlem
Jag brukar hålla mig till InterContinental där det finns pga status. Har passat oss bra även i Hua Hin. Ligger vid stranden med alla faciliteter på nära håll. Se till att boka/få ett rum på standsidan. Hotellet har också en avdelning på andra sidan vägen i anslutning till Blueport mall. Förvisso med gångbro över vägen, men nice att vara på "rätt" sida. Direct pool access room är ganska trevliga.

Hilton och Marriott lär vara ok också. Har inte bott där själv. Min känsla (utan empirisk bevisföring) är att det är lite mer lugn och ro på InterContinental (om det nu är det man är ute efter).

Gillar verkligen IC så det var ett toppenförslag, ska undersöka saken närmare! Kollade på IC på Koh Samui också, det såg ju riktigt bra ut. Tack!
 

Kris

Medlem
Gillar verkligen IC så det var ett toppenförslag, ska undersöka saken närmare! Kollade på IC på Koh Samui också, det såg ju riktigt bra ut. Tack!
IC på Koh Samui är riktigt trevligt. Väldigt annorlunda det i Hua Hin. Ligger väldigt remote på Koh Samui. Planerar man att hänga på resort så är det klockrent. Makalös utsikt och bra service. Kolla gärna min rapport från tidigare. East-bound vintervila - februariflykt från Norden | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Mikado

Medlem
IC på Koh Samui är riktigt trevligt. Väldigt annorlunda det i Hua Hin. Ligger väldigt remote på Koh Samui. Planerar man att hänga på resort så är det klockrent. Makalös utsikt och bra service. Kolla gärna min rapport från tidigare. East-bound vintervila - februariflykt från Norden | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Den rapporten minskade ju inte resesuget direkt! Jag kan tänka mig att det är ganska bekvämt att bara levar resortliv första resan med barn. Ska bara övertala maken... och hitta bra flyg.
 

Buffon

Medlem
Stranden i Hua Hin går ej att jämföra med stränderna/vattnet på öarna. Vattnet i den delen av Thailand går att jämföra med vattnet längs kusterna i Sverige. Trots det har vi år efter år återvänt dit med små barn då det är nära från Bangkok och bra infrastruktur samt 99 gånger av 100 bra väder under denna period. Hilton är favorithotellet, bor ni där så välj rummen som är nyrenoverade, de som heter Premium och INTE Classic, diffar ett par hundralappar men det är det värt.
 

Mikado

Medlem
Stranden i Hua Hin går ej att jämföra med stränderna/vattnet på öarna. Vattnet i den delen av Thailand går att jämföra med vattnet längs kusterna i Sverige. Trots det har vi år efter år återvänt dit med små barn då det är nära från Bangkok och bra infrastruktur samt 99 gånger av 100 bra väder under denna period. Hilton är favorithotellet, bor ni där så välj rummen som är nyrenoverade, de som heter Premium och INTE Classic, diffar ett par hundralappar men det är det värt.
Hilton ser trevligt ut, så bra tips, tack! Hur tar ni er dit från Bangkok? Och du tycker det är värt med lite sämre strand? Spenderar väl ändå mest tid vid poolen misstänker jag :D
 

Buffon

Medlem
Hilton ser trevligt ut, så bra tips, tack! Hur tar ni er dit från Bangkok? Och du tycker det är värt med lite sämre strand? Spenderar väl ändå mest tid vid poolen misstänker jag :D

Har inga som helst bekymmer med att ligga hela dagarna vid poolen , sen ligger ju stranden 5 meter ifrån poolen så att gå ner och lägga sig där och ta promenader är ju enkelt gjort, inga problem med att bada där heller men det är inte lika vackert som man kanske antar och har erfarenhet av om man varit ute på öarna i Thailand.

Vi har kontakt med en kille som kör taxi där i krokarna så han hämtar upp oss med fräsch minibuss och har hittills kört pålitligt. 2.5-3 timmar beroende på trafik. Finns (fanns innan covid) relativt bra utbud av restauranger med bra kvalitet i Hua Hin och Hilton ligger mitt i smeten.
 

Mikado

Medlem
Tack för alla bra tips i den här tråden! Det blev ingen resa i vår pga nytt jobb men nu har vi bokat i december till Bangkok. Planen är att åka vidare till Phuket efter ett par nätter i Bangkok, jag är lite för sugen på vackra stränder för att nöja mig med Hua Hin tror jag. Ska kika på Krabi också, vill gärna ha direktflyg från Bangkok utan byte till färja.

Kikar på hotell i Phuket och Khao Lak, fått en del bra tips i tråden men funderar på att höja budgeten (3500 per natt kanske kan räcka) och hitta boende med privat pool eller i alla fall poolaccess, kul för barnet och skönt att ha om det blir en del tid på rummet. Så fler tips är varmt välkomna! Vi saknar status i alla hotellprogram, eller är Gold elite i IHG men vet inte om det är värt så mycket.
 
  • Gilla
Reactions: hco

pycko

Medlem
Marriott i Khao Lak är kanon, finns rum med direkt utgång till poolen, även sådana som är barnsäkra. En fantastisk strand finns också plus tre bra restauranger på hotellet och innan pandemin ett antal på stranden.
 
Toppen