Senator
Moderator
Air Dolomiti har väl egentligen tre upplägg.
1. helt egen trafik (som här)
2. code share med Lufthansa men med eget flight nummer
3. wet lease underleverantörer till Lufthansa där primära flight koden är LH.
Ur perspektivet anslutningar funkar väl både 2 och 3. Och det är väl inte omöjligt att det kommer en 2a framöver, men de kanske väntar tills de är igång för att se.
Ur perspektivet poäng och lounger och liknande är det väl bara 3 som fungerar. Tyvärr.
Vad gäller anslutningar så har väl Air Dolomiti själva hyfsad täckning i Italien och lite till, så den marknaden kommer man väl åt ändå. Men det är ju på helt annan nivå än hela Lufthansa nätverket.
Ur ett SAS EuroBonuspersektiv är det så ja. Miles & More spelar det ingen roll Som vanligt har United bra villkor med alla udda fåglar inom Lufthansagruppen: https://www.united.com/ual/en/us/fly/mileageplus/earn-miles/airline-partners/air-dolomiti.html
Samma med Air Canada: Aeroplan partners Vi kan nog anta att detta är en del av den transatlantiska Joint Venture att både AC och UA har med både Eurowings och Air Dolomiti. Edelweiss funkar även för United men inte Air Canada.