Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Maja

Medlem
Hur har det varit historiskt sett, släpps några awardplatser till New York över jul och nyår? Hade spetsat in mig på att åka direkt efter nyår troligen, men kom på att det kanske är black-out dates?
 

Canadien

Medlem
Hur har det varit historiskt sett, släpps några awardplatser till New York över jul och nyår? Hade spetsat in mig på att åka direkt efter nyår troligen, men kom på att det kanske är black-out dates?

Det har varit lite varierat vill jag minnas. Vid T-330 släpps sällan något för perioden Dec15-Jan10 cirka. Men vid T-120 brukar det komma en del.
 

Maja

Medlem
Det har varit lite varierat vill jag minnas. Vid T-330 släpps sällan något för perioden Dec15-Jan10 cirka. Men vid T-120 brukar det komma en del.
Tackar, då får jag göra nya planer. Var en 2-4-1 som skulle användas senast 31/3... Det kommer ju inte gå troligen.
Då blir nästa fråga, en FlyPremium-bokning, kan jag applicera en voucher i efterhand där istället? Då får jag iaf användning för vouchern och får tillbaka 20.000 poäng.
 

Maja

Medlem
Det går - OM - vouchern fanns när resan först bokades. Du kan inte göra som du tänker, boka idag och betala ett pris, sedan tjäna in en voucher och göra om senare.
Nu missförstod du mig. Vouchern finns och resan till Tokyo på höstlovet bokade jag med FlyPremium för jag tänkte att jag skulle boka NY efter nyår och använda den då. Inser nu att det troligen ej kommer ske. Därav min fundering om jag skulle kunna applicera den på min befintliga bokning.


Men då vouchern fanns när jag gjorde min FlyPremium-bokning så tolkar jag dig som att det ska gå.
 

toer00

Medlem
Jag har följt tillgängligheten för nästa sommar till SFO/LAX och precis som alla säger, 330 dagar innan släpper SAS 2 st biljetter i Business. Jag har noterat att platserna tycks gå först efter några dagar, vilket kan vara individuellt förstås. Men däremot på returerna verkar det vara soprent.
Någon som har erfarenhet av detta fenomen? Antingen att SAS har black-out på returerna dvs. fr SFO/LAX eller att hugande spekulanter (jänkare) kniper dessa så fort de dyker upp...?
 

Tveket

Medlem
Jag har följt tillgängligheten för nästa sommar till SFO/LAX och precis som alla säger, 330 dagar innan släpper SAS 2 st biljetter i Business. Jag har noterat att platserna tycks gå först efter några dagar, vilket kan vara individuellt förstås. Men däremot på returerna verkar det vara soprent.
Någon som har erfarenhet av detta fenomen? Antingen att SAS har black-out på returerna dvs. fr SFO/LAX eller att hugande spekulanter (jänkare) kniper dessa så fort de dyker upp...?

Nu har jag inte följt SFO/LAX så noga senaste tiden. Däremot har jag följt Tokyo ganska noga. Den senaste tiden har det släppts 2 platser i business i båda riktningar. De är dock i de flesta fall uppbokade inom ett par minuter efter släpp. Skulle gissa att det är samma med SFO/LAX.
 

LSH

Medlem
Jag har följt tillgängligheten för nästa sommar till SFO/LAX och precis som alla säger, 330 dagar innan släpper SAS 2 st biljetter i Business. Jag har noterat att platserna tycks gå först efter några dagar, vilket kan vara individuellt förstås. Men däremot på returerna verkar det vara soprent.
Någon som har erfarenhet av detta fenomen? Antingen att SAS har black-out på returerna dvs. fr SFO/LAX eller att hugande spekulanter (jänkare) kniper dessa så fort de dyker upp...?
Jag kan konstatera att det inte är helt tomt så någon fullständig blackout är det inte. Kan ta fram statistik i helgen.

Notera dock att släppen är 329 dagar innan, midnatt lokal tid. Så om du tittar vid midnatt svensk tid har biljetterna redan varit tillgängliga nästan en hel dag och sannolikt hunnit bokas upp.
 

palmen

Moderator
Jag har följt tillgängligheten för nästa sommar till SFO/LAX och precis som alla säger, 330 dagar innan släpper SAS 2 st biljetter i Business. Jag har noterat att platserna tycks gå först efter några dagar, vilket kan vara individuellt förstås. Men däremot på returerna verkar det vara soprent.
Någon som har erfarenhet av detta fenomen? Antingen att SAS har black-out på returerna dvs. fr SFO/LAX eller att hugande spekulanter (jänkare) kniper dessa så fort de dyker upp...?
Jag har boka 6 biljetter hem under maj månad utan problem när biljetterna släppts (3 olika datum). Biljetterna bokas normalt upp på någon minut så följer du inte släppet utan tittar någon timma senare är de nog bokade redan.
 
Toppen