Senaste nytt

När släpps (billig) business på sas?

Canadien

Medlem
Tänkte kapa tråden en sekund och fråga om A klass! Försöker hitta en hyfsad plus (eller hyfsad Business) EWR-ARN runt midsommar. Föga förvånande är priserna i nuläget rätt höga. Är nyfiken på om SAS håller på de billigare biljetterna till lite närmare avgång eller nån som vet lite mer om hur och när man ska slå till!

Tacksam för all hjälp!
Se till att ha med en lördagsnatt i USA så droppar priserna. T ex ARN-EWR-ARN i Plus Saver 22/6 - 30/6 för 10.558SEK

Men från USA är det alltid dyrt med SAS tror jag, så en enkel biljett EWR-ARN som du frågar om kommer alltid vara svindyrt med SAS.

Sedan brukar SAS under Juli/Aug (från ca 3-5 Juli tror jag) ha business t o r (från Sverige) för ca 16.000SEK
 

agehall

Medlem
Tänkte kapa tråden en sekund och fråga om A klass! Försöker hitta en hyfsad plus (eller hyfsad Business) EWR-ARN runt midsommar. Föga förvånande är priserna i nuläget rätt höga. Är nyfiken på om SAS håller på de billigare biljetterna till lite närmare avgång eller nån som vet lite mer om hur och när man ska slå till!

Tacksam för all hjälp!
Vad anser du är "rätt höga" priser? Tittar man på ITA Matrix ser priserna väldigt rimliga ut.
 

Berglund

Medlem
Är nyfiken på om SAS håller på de billigare biljetterna till lite närmare avgång eller nån som vet lite mer om hur och när man ska slå till!
Varför tror du att SAS skulle spara de billigare biljetterna? När exakt menar du att de skulle sälja dem istället? Midsommar är ju trots allt inte sååå långt bort. Tillgång och efterfrågan, de billigaste biljetterna brukar säljas först. Därefter, om avgången får dålig beläggning, kan de säkert ta X antal "fullprisplatser" och göra om till rabatterade platser, men det är ju lite av en gambling att vänta på.
 

Carlos

Medlem
Vad anser du är "rätt höga" priser? Tittar man på ITA Matrix ser priserna väldigt rimliga ut.
Jag tittade nog egentligen mest på helheten och såg att GO låg på uppåt 9K, Plus över 15/16 och business köper jag inte med mina egna pengar om det inte är Z. Men för en djupare plånbok är det nog fortfarande bra priser!


Varför tror du att SAS skulle spara de billigare biljetterna? När exakt menar du att de skulle sälja dem istället? Midsommar är ju trots allt inte sååå långt bort. Tillgång och efterfrågan, de billigaste biljetterna brukar säljas först. Därefter, om avgången får dålig beläggning, kan de säkert ta X antal "fullprisplatser" och göra om till rabatterade platser, men det är ju lite av en gambling att vänta på.

Ja är det alltid så? Utan konkreta bevis så får jag för mig att jag upplevt att försöka boka resor mer än 6 månader fram i tiden har de lägsta biljetterna kännts relativt höga, och sen har det dykt upp lite billigare alternativ närmare avgång. Tex det som OP i tråden undrar!
 

Dr. Miles

Expert
Tänkte kapa tråden en sekund och fråga om A klass! Försöker hitta en hyfsad plus (eller hyfsad Business) EWR-ARN runt midsommar. Föga förvånande är priserna i nuläget rätt höga. Är nyfiken på om SAS håller på de billigare biljetterna till lite närmare avgång eller nån som vet lite mer om hur och när man ska slå till!

Tacksam för all hjälp!
Jag tittade nog egentligen mest på helheten och såg att GO låg på uppåt 9K, Plus över 15/16 och business köper jag inte med mina egna pengar om det inte är Z. Men för en djupare plånbok är det nog fortfarande bra priser!
Om du inte köper Business class biljett, varför postade din fråga här?
Det står "När släpps (billig) business på sas?" i trådrubriken.

Om du ville veta om när billig SAS Plus släpps, hade du kunnat starta en ny tråd.
 

Carlos

Medlem
Se till att ha med en lördagsnatt i USA så droppar priserna. T ex ARN-EWR-ARN i Plus Saver 22/6 - 30/6 för 10.558SEK

Men från USA är det alltid dyrt med SAS tror jag, så en enkel biljett EWR-ARN som du frågar om kommer alltid vara svindyrt med SAS.

Sedan brukar SAS under Juli/Aug (från ca 3-5 Juli tror jag) ha business t o r (från Sverige) för ca 16.000SEK

Ah ok! Är det en sommarkampanj eller liknande? Det skulle ju vara perfekt
 

Carlos

Medlem
Om du inte köper Business class biljett, varför postade din fråga här?
Det står "När släpps (billig) business på sas?" i trådrubriken.

Om du ville veta om när billig SAS Plus släpps, hade du kunnat starta en ny tråd.
Eeeeh, står det inte att jag är intresserad av att veta om båda? Får en känsla av att om jag startat en ny tråd så hade jag fått skäll av för att jag gjort just det. Ibland e vissa här faktiskt lite väl griniga.


Det finns billig SAS Plus biljett under stor del av året, så länge det finns plats i A klass.
[Premium Economy] Sverige-Världen T/R, SAS, från 7.350 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Under högsäsong blir fare basis AHSXTRA.
Tack för detta!
 

Carlos

Medlem
Se till att ha med en lördagsnatt i USA så droppar priserna. T ex ARN-EWR-ARN i Plus Saver 22/6 - 30/6 för 10.558SEK

Men från USA är det alltid dyrt med SAS tror jag, så en enkel biljett EWR-ARN som du frågar om kommer alltid vara svindyrt med SAS.

Sedan brukar SAS under Juli/Aug (från ca 3-5 Juli tror jag) ha business t o r (från Sverige) för ca 16.000SEK
Jag ska förtydliga min fråga, är detta en kampanj som "släpps" någon gång och gäller för resor bokade under en viss tid och flugna under en viss tid, eller är det en reguljär publicerad farebasis som finns att köpa redan nu?
 

Canadien

Medlem
Jag ska förtydliga min fråga, är detta en kampanj som "släpps" någon gång och gäller för resor bokade under en viss tid och flugna under en viss tid, eller är det en reguljär publicerad farebasis som finns att köpa redan nu?

Det finns åretruntfares för "billig" Plus i A-klass. Dr Miles postade info om de ovan.
"Billig" business under sommar (och Jul tror jag) finns också alltid att boka, med fasta resdatum då, brukar vara början av Juli till mitten/slutet Aug som man måste resa inom. Respektive ca 15/12 - 8/1 ungefär. De släpper inte hur många som helst av dessa förstås, så de kan ta slut, men det kan också öppnas upp fler i dessa klasser efterhand.
 
Toppen