Senaste nytt

När ska man skaffa lojalitetskorten?

Vad gäller status hos hotell och bokningar genom tredjepartssiter, så är det inte ovanligt att du inte får poäng, men du brukar kunna få övriga förmånder din status ger. Dock ska man komma ihåg att hotellet inte vet om att du har status innan du kommer, så allt kanske inte är så smidigt som det brukar kunna vara. När jag jämför, så brukar jag komma fram till att det kostar ungefär lika mycket att boka direkt hos hotellen, så jag har nästan helt slutat med hotels.com & co.
Det kanske funkar bra privat men när det gäller att vara flexibel då är inte hotels.com, expedia och hotwire något att rekommendera. Man får ju billigt pris men när det gäller ev support och ändringar då vill sällan hotell som är utanför en respekterad kedja hjälpa till med något då de har sålt en 'spot' till tredje part som du har gått i avtal med.
 

agehall

Medlem
Det kanske funkar bra privat men när det gäller att vara flexibel då är inte hotels.com, expedia och hotwire något att rekommendera. Man får ju billigt pris men när det gäller ev support och ändringar då vill sällan hotell som är utanför en respekterad kedja hjälpa till med något då de har sålt en 'spot' till tredje part som du har gått i avtal med.

Jag tror du missade en negation i mitt inlägg. Jag använder *INTE* hotels.com och liknande siter utan går alltid till hotellens egna siter, förutom i de länder där det inte finns "riktiga" hotell. Dock är hotels.com ett bra sätt att få en översikt över vilka hotell som finns på en viss plats.
 
Jag tror du missade en negation i mitt inlägg. Jag använder *INTE* hotels.com och liknande siter utan går alltid till hotellens egna siter, förutom i de länder där det inte finns "riktiga" hotell. Dock är hotels.com ett bra sätt att få en översikt över vilka hotell som finns på en viss plats.
:) Jag har fattat din poäng med *INTE* hotels.com i första inlägget. Ville bara ge min orsak till varför jag bokar direkt hos hotell.
 
Tittade in på HHonors och hittade det här:
Gold Elite Member On-Property Benefits†
My Way On-Property benefits welcome Gold HHonors Members at Hilton Worldwide portfolio of brands. Choose from a variety of great options. Your choices at each brand are listed below.

Hilton HHonors® - About HHonors® - Gold Elite

Någon som vet om det här innebär att Hilton Gold blivit nedgraderat - går alltså inte att som Gold boka billigaste och få loungtillgång/executive floor room utan att vara Diamond?
 
Hilton Gold har inte blivit nedgraderat. Precis som tidigare får du välja på 1000 poäng eller gratis frukost. Samt att du får uppgradering till executive floor med lounge. Detta förutsätter, precis som tidigare att det finns rum tillgängligt vid incheck. I realiteten tror jag att det måste finnas rum ledigt på morgonen. Oftast när jag checkar in, har de redan förberett min incheckning och jag fått ett rum assignat till mig.
 
Toppen