Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2013?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stefan62

Medlem
Jag undrar om Amex förstår att de missar en massa intäkter - jag har nu betalat ca 150 000 SEK med BAEC Visa för att inte nå Amex 2-4-1 för tidigt.
 

Alf

Medlem
Jag undrar om Amex förstår att de missar en massa intäkter - jag har nu betalat ca 150 000 SEK med BAEC Visa för att inte nå Amex 2-4-1 för tidigt.

Ja, samma för mej fast jag lägger resten på Diners. Jag gillar inte BAEC, har bara haft strul med detta kort.
Det hade varit bättre med två beloppsgränser som det var tidigare på AMEX, då kanske det hade varit lättare att nyttja 2-4-1.
 

tomle

Medlem
Jag ligger väldigt nära gränsen och har gått över till att handla på Diners. Har en 2-4-1 från förra året som jag inte har fått användning för än...
 

Jimmie

Medlem
Ligger ca 1500 från gränsen. Det är irriterande hur denna förmån är uppbyggd, jag har flera inköp som jag väntar med bara för att inte aktivera kupongen för tidigt. Rimligen borde det gälla innevarande och nästkommande kalenderår så slipper vi dessa problem...

Jag ska ut och resa i Juni nästa år och kommer åter 30 juni så jag vill inte trigga denna ännu..
 

Toby

Medlem
Kom upp i 150.000 förra veckan.
Nu blir det att boka bonusresa till USA. Är helt ny inom detta men kan någon snäll person länka till guide/tråd om hur denna bokning ska ske och hur man får mest ut av poängen?
 

miramax

Medlem
Reser du själv så kan du åka i I(C) om du hittar några lediga stolar för 50 000poäng med 2-4-1. Om du vill ta med dig någon är du 10 000 poäng ifrån att kunna åka business. Och eftersom SAS Plus inte går att boka med poäng just nu blir det isåfall 60 000 poäng för er båda i ekonomi.

Om SAS Go/ekonomi är det du tänkt kan du nog välja ganska friskt på östkustsidan mellan New York, Chicago och Washington DC. San Fransisco är kört i alla klasser.

Business kan bli klurigare men bör gå att hitta om du är flexibel. Sök på sas.se efter det du vill ha och ring sedan och boka! enkelt :)
 

Najk

Medlem
Den kom förra veckan, tidigare än planerat.
Nu börjar funderingarna kring att hitta något vettigt att göra med den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen