Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2013?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mankan69

Medlem
Kommer in sent i diskussionen. Hur mycket måste man köpa på kortet för att komma upp i 2-4-1? 150.000kr/år? Är det kalenderår eller löpande? Får man bonuspoäng också? har alltid passerat dessa irreterande amex säljarna på arlanda utan att stanna (tagit upp telefonen och låtsas att jag har pratat i telefon för att få vara i fred)
 

tourist

Medlem
Nu börjar jag avlägsna mig från trådrubriken, men bara som en parentes: Det finns inte extrakort i annat namn för SAS AmEx. Jag trodde tidigare att det hade att göra med att EB-poäng är personliga, men när SEB började erbjuda PointEarner-kort till SAS MasterCard så föll den teorin. Men för PIN-köp med AmEx borde det väl i praktiken fungera att beställa ett så kallat Additional Card (gratis) i eget namn och lämna över till hustrun?
 

Ghoose

Medlem
Förhoppningsvis klar i juni så att jag kan beställa min 2-4-1 innan platserna i C longhaul till våren 2014 tar slut ;)
 

Jixxe

Medlem
Ytterligare en person som inte kommer använda sitt AMEX kort tills December. Tyvärr tappar AMEX ca 200 000kr från mig.
 

nilsson

Medlem
Jag fick mitt brev för någon vecka sedan. Jag fick ett i december senast, så frågan är om man kan komma på något bra där man kombinerar dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen