Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2020?

När når du gränsen?

  • Januari

    Votes: 5 2,6%
  • Februari

    Votes: 6 3,1%
  • Mars

    Votes: 10 5,2%
  • April

    Votes: 17 8,8%
  • Maj

    Votes: 17 8,8%
  • Juni

    Votes: 26 13,5%
  • Juli

    Votes: 17 8,8%
  • Augusti

    Votes: 12 6,2%
  • September

    Votes: 11 5,7%
  • Oktober

    Votes: 13 6,7%
  • November

    Votes: 16 8,3%
  • December

    Votes: 20 10,4%
  • Inte alls

    Votes: 18 9,3%
  • För fort

    Votes: 5 2,6%

  • Total voters
    193

Tonton

Medlem
Såg nu att jag fått voucher och den gäller endast till sista december 2021.
Vore intressant att veta om någon lyckades trigga en voucher som gäller hela 2022?

Om du hade försökt chansa att få den triggad på "fel" år, så bör det göras med minsta marginal. Inte när det är mer än 1 hel bankdag kvar på året.
 
@Nahoj, På nyårsafton gjorde jag, som alla andra år, mina sista inköp för att trigga vouchern, gjorde ett besök på bla systemet. Kollade så att jag fick en appnotis om inköpet.

64130FB3-1C02-48A9-B3C0-2D9A3E111288.png


Och idag 2 januari är köpet bokfört:

B2862A0C-106F-4866-933B-C9A03C822DD3.png



Och vouchern triggad!:)

FD671581-52CB-4AE6-8345-6D613EDC00E4.png


Återkommer när brevet från AMEX kommer för att se vad utskriftsdatumet blev, borde bli 2 januari och framåt...
”När du som SAS EuroBonus American Express Premium Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum.”
 
Last edited:
@Nahoj, På nyårsafton gjorde jag, som alla andra år, mina sista inköp för att trigga vouchern, gjorde ett besök på bla systemet. Kollade så att jag fick en appnotis om inköpet.

Visa bifogad bild 115814

Och idag 2 januari är köpet bokfört:

Visa bifogad bild 115815


Och vouchern triggad!:)

Visa bifogad bild 115816

Återkommer när brevet från AMEX kommer för att se vad utskriftsdatumet blev, borde bli 2 januari och framåt...
”När du som SAS EuroBonus American Express Premium Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum.”
Om jag vore dig skulle jag inte dela hur mkt kredit du har och kortets sista siffror, även om ditt riktiga namn inte syns här.
 

Nahoj

Medlem
@Worldtraveller, ska ta och ladda ner appen. Vore bra att få appnotiser efter köp.

För mig blev det sista köpet den 30:e (blev presentkort på ICA (sannolikt inte lyckat att försöka sälja det i en tråd, där alla försöker få så mycket Amex-spend som möjligt :D), och jag ska se till att dela med mig av information om utskriftsdatum när jag fått 2-4-1-vouchern hemskickad.

Vill passa på att nämna att jag fick en återbetalning från SAS, vilken hade kunnat ställa till det, men jag tog "höjd" för beloppet och beräknade att jag skulle få tillbaka både bokningsavgift, skatter och övriga avgifter. Bokningsavgiften ska man ju egentligen inte få tillbaka, men när jag plötsligen fick e-postnotis den 29/12 om återbetalning (själva beloppet stod inte i mejlet), kollade jag upp beloppet med hjälp av tidigare bokningsnummer, och räknade för säkerhets skull med att få tillbaka hela beloppet (inklusive bokniingsavgiften på 450:- ). Sedan när jag loggade in igår, den 1/1, så hade hela beloppet, inklusive bokningsavgift, återbetalats och bokförts som återbetalt den 30/12. Nu är vi förvisso i början av året, men jag bestämde mig ändå för att skriva om detta med förhoppning om att det kan bli värdefullt tips inför framtiden. Är alltid bra att ha koll på kommande återbetalningar, dels för att ha koll på att man verkligen får tillbaka pengarna, och dels för att själva återbetalningen inte "förstör" spenderingsgränsen som triggar 2-4-1-vouchern. Har man inte koll på det, kan det bli en dyr återbetalning.
 

Tonton

Medlem
Om jag vore dig skulle jag inte dela hur mkt kredit du har och kortets sista siffror, även om ditt riktiga namn inte syns här.

Så riktigt så! Men det är för mycket info som saknas för att någon ska ha nytta av de sista siffrorna. Men det är riktigt att man ska vara försiktig!

Sedan ska det nog mycket till för att @Worldtraveller har dessa siffror som fyra sista ;) Det är ju dummysiffror.
 

Nahoj

Medlem
Sedan ska det nog mycket till för att @Worldtraveller har dessa siffror som fyra sista ;) Det är ju dummysiffror.

Inte för att det spelar någon som helst roll eftersom siffrorna som syns på bilden av kortet är dummysiffror och inte knutna till någon verklig människas kort, men de som syns där är *inte* de sista fyra siffrorna, utan kortets CVV-kod (Card Verification Value), en kod som inte är tryckt med upphöjda siffror och som hjälper till att verifiera att man verkligen har fysisk kontroll över kortet. Dvs på ett riktigt kort ska man definitivt se till att aldrig dela de siffrorna (medans de sista fyra strösslas omkring lite överallt på kvitton mm).
 
Toppen