Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2020?

När når du gränsen?

  • Januari

    Votes: 5 2,6%
  • Februari

    Votes: 6 3,1%
  • Mars

    Votes: 10 5,2%
  • April

    Votes: 17 8,8%
  • Maj

    Votes: 17 8,8%
  • Juni

    Votes: 26 13,5%
  • Juli

    Votes: 17 8,8%
  • Augusti

    Votes: 12 6,2%
  • September

    Votes: 11 5,7%
  • Oktober

    Votes: 13 6,7%
  • November

    Votes: 16 8,3%
  • December

    Votes: 20 10,4%
  • Inte alls

    Votes: 18 9,3%
  • För fort

    Votes: 5 2,6%

  • Total voters
    193
Det där går visserligen att hålla lite koll på om man har Amex-appen. Kommer det ingen notis i telefonen vid köpet så får man snällt springa till nästa butik och handla där också. Men det där är inget jag skulle syssla med... Jag har hellre en voucher med kort(are) datum än ingen voucher alls.
Kollade precis med amex och det är transaktionsdatum som gäller och inte bokföringsdatum. Fick, återigen, bekräftat att om man handlar den 31 dec så kommer transaktionerna bokföras typ 2 januari eller så och det är då, i januari, som vouchern dateras och kommer då gälla innevarande år från utskriftsdatum (xx januari 2021) och ytterligare ett år dvs tom 31 dec 2022.
Har man koll i appen att transaktionen skett så är iaf jag lugn!
 

Tonton

Medlem
Grämer mig lite att det inte blir någon andra voucher på Elitekortet i år.

Men det har sina anledningar - Platinumkampanjerna...

Fick ihop 2 vouchers totalt - en från Premium och en från Elite.
 

Nahoj

Medlem
@Worldtraveller, precis samma sak som du råkade ut för vid mellanskiftet 2018/2019 har nu skett vid nuvarande årsskifte 2020/2021. Syftar på att det vid årets sista dag står följande: "Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 0 kronor du behöver handla för ytterligare 150000 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån." Tack vare dina inlägg om detta för två år sedan, har vi fått reda på att det löste sig då, och att nuvarande problem inte är något nytt problem, och att det förmodligen kommer att lösas. Stort tack!

Bifogar länk till inlägget som jag syftar på: När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2018? | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Vill samtidigt passa på att önska samtliga ett gott slut på detta året, och ett mycket Gott Nytt År 2021, och som förhoppningsvis så småningom återgår till det normala. Var rädda om er, och unna er något extra gott under den sista dagen detta året, som vi snart äntligen kan lägga bakom oss. :)
 

Jim_

Medlem
Idag triggade vouchern som jag har hållit inne med sista köp till den 29/12. Ska bli spännande och se om jag lyckas få den att gälla även 2022.
Gott nytt 2021 på er och se fram emot ett år där det sakteligen återgår till det mer normala.
 

Jim_

Medlem
Idag triggade vouchern som jag har hållit inne med sista köp till den 29/12. Ska bli spännande och se om jag lyckas få den att gälla även 2022.
Såg nu att jag fått voucher och den gäller endast till sista december 2021.
Vore intressant att veta om någon lyckades trigga en voucher som gäller hela 2022?
 
Toppen