Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2019?

Hej!
Nu behöver jag lite hjälp på traven. Vi har idag ett amex premium och ca 40 tkr kvar till ett 2-4-1. Familjen består av mig, min fru och våra 7 åriga tvillingar. Vi har idag 110 000 poäng. Vi vill, under 2021, flyga med familjen till USA. Nu ska vi investera i en pool och den kommer kosta 400 tkr inkl alla hantverkare. Är det värt för oss att skaffa Elite och betala räkningarna med Betalo eller blir det en onödig kostnad (2,5%x400 000 kr).
Mvh/Hans
 
Är det värt för oss att skaffa Elite och betala räkningarna med Betalo eller blir det en onödig kostnad (2,5%x400 000 kr).
Bara om ni fortsätter att använda AMEX Elite kortet och tjänar in flera Eurobonus-poäng och 2-4-1 vouchers.
Med ovanstående affär tjänar ni 82000 Eurobonus-poäng och 2st 2-4-1 vouchers.
Om ni vill flyga i Business Class behöver ni 260000 Eurobonus-poäng för att boka en Star Alliance Award till nordamerika, inkl 2st vouchers.
I Economy Class räcker det med 140000 Eurobonus-poäng och 2st vouchers för en Star Alliance bonusresa till nordamerika.
 

Big Birger

Medlem
Hej!
Nu behöver jag lite hjälp på traven. Vi har idag ett amex premium och ca 40 tkr kvar till ett 2-4-1. Familjen består av mig, min fru och våra 7 åriga tvillingar. Vi har idag 110 000 poäng. Vi vill, under 2021, flyga med familjen till USA. Nu ska vi investera i en pool och den kommer kosta 400 tkr inkl alla hantverkare. Är det värt för oss att skaffa Elite och betala räkningarna med Betalo eller blir det en onödig kostnad (2,5%x400 000 kr).
Mvh/Hans
Är det värt 10 000 kr (2,5% av 400 000 kr) + kortavgiften för Elite-kortet att flyga i Business för två personer tur-och-retur till USA? För mig är det "ja". Skulle man köpa motsvarande biljetter är det väl 40-50 000 kr?

Om ni håller er till SAS, räcker det med 200 000 poäng och 2 vouchrar. Utmaningen är att hitta 4 biljetter på samma flighter. Det går om man är lite strategisk vad gäller datum och har en smula tur. New York, Chicago och Washington DC verkar mest troligt att det finns fler än 2 bonusbiljetter. Jag skulle boka 2 i business direkt när de släpps (330 dagar innan avresa), och 2 i plus, och sedan bevaka kontinuerligt om det släpps fler biljetter i business med extra bevakning när det är 120-90 dagar kvar.
 

Big Birger

Medlem
@Big Birger Faktiskt räcker 150k poäng och två vouchers med SAS till USA då barnen får 50% rabatt. Umaningen blir dock att hitta fyra platser i C.

Jag håller med om värdet med betalo. 12,5öre/p och triggandet av fler vouchers försvarar kostnaden.
Sweet med 50% på kidsen. Hade inte koll på det. Har för stora barn. Tack!
 
  • Gilla
Reactions: M.K

JacobGBG

Medlem
Brev från Amex ang voucher 1 dök upp idag.

Så i linjär takt så smyger vi in en andra precis lagom till nyår
 
Toppen