Senaste nytt

När kommer SkyPriority till Skandinavien?

nilsson

Medlem
Generellt sett så tycker jag Sky Priority är något som Sky Team lyckats bra med. Det är konsekvent implementerat på flygplatserna (eller i alla fall så är det målet) och det är tydligt vilka som innefattas. Med *A så verkar inte ens flygplatspersonalen överens om vilka som ska få använda fast track.
 

agehall

Medlem
Det funkar dåligt i LOS. Man får inte per automatik tillgång till fasttrack, vilket kan vara väldigt viktigt där. Det brukar sluta med att man får tappa ett par tusen NGN någonstans och sedan smita igenom.
 

Gnopps

Medlem
Som jag tidigare skrivit tycker jag SkyPriority är ett bra system, där det fungerar. Två separata köer där agenten helt enkelt tar de i prio-kön när någon sådan kommer. Perfekt och tar varken tid eller personal i anspråk.

I Helsingfors har detta inte blivit implementerat tyvärr. Där ska man enligt skylten fortfarande tränga sig längst fram i kön...
 
Har aldrig fungerat i CPH. När jag påpekade detta vid gaten i förra månaden, så fick jag till svar att priority boarding för J och elte pax var något det INTE sysslade med.

Johan
 

Mr.A

Medlem
Har aldrig fungerat i CPH. När jag påpekade detta vid gaten i förra månaden, så fick jag till svar att priority boarding för J och elte pax var något det INTE sysslade med.

Johan

iHåller med, det funkar helt ok på ARN numera, men de gånger jag rest från CPH så är det ingen som helst antydan till Priority Boarding...
 

Agö

Medlem
Senast jag flög KLM från CPH (två veckor sedan) så var det faktiskt, till min stora förvåning, priority boarding för C och Elite. Och ja, det fungerade faktiskt eftersom någon som inte hade det försökte smita igenom men nekades.
 

Gnopps

Medlem
iHåller med, det funkar helt ok på ARN numera, men de gånger jag rest från CPH så är det ingen som helst antydan till Priority Boarding...
Som i Madrid då (Air Europas hemmaflygplats):

IMAG0079.jpg
 

marbe166

Medlem
SkyPriority funkade klockrent på GOT idag (KL1158, Gate 17). Alla icke-prioritypax stod i en lång kö, men tjejen i gaten öppnade utgångsgrinden och tog in oss SkyPriority-pax den vägen innan resten fick gå på. Tummen upp!
 
Fungerade nästan på AMS i förra veckan, det vill säga att de tog in SkyPriority först, men började släppa in övriga pax på andra sidan innan samtliga priority pax hade hunnit igenom.

Johan
 

Igorius

Medlem
Fungerade nästan på AMS i förra veckan, det vill säga att de tog in SkyPriority först, men började släppa in övriga pax på andra sidan innan samtliga priority pax hade hunnit igenom.

Exakt så är det allt som oftast på ARN T2. Vid mina senaste flighter därifrån har båda köerna släppts på samtidigt (från olika håll).
 
Last edited:
Toppen