Dreamliner
Medlem
Det är ju det där med ”om” myndigheten har beställarkompetens som gör det till ett skämt när dom inte har det.
Ja, men det blir även ett skämt när företag inte har beställarkompetens. Företag blir ju precis som offentlig sektor ständigt lurade på pengar. Skillnaden är att företag mörkar det, i det offentliga kommer det oftare ut. Ta det här med fordonsfinans som jag jobbar med, en och annan bil försvinner nu och då för att man är så het på att sälja att man inte kollar upp kunden ordentligt. Läser man om detta? Nej, men samma typ av bristande kompetens som kostar ägarna mångmiljonbelopp...Det är ju det där med ”om” myndigheten har beställarkompetens som gör det till ett skämt när dom inte har det.
Det är ju det där med ”om” myndigheten har beställarkompetens som gör det till ett skämt när dom inte har det.
Precis som SJ:s tidsplan. När projektet presenterades sa de "Det bästa med det här projektet är att det inte kommer att bli försenat"...Intressanta inlägg ovan om X2000, man kan nog säga att inläggen har spårat ur.
På ett annat forum påstås att två tekniskt uppgraderade X2000 (dvs ny teknik, men nuvarande inredning) ska ut i normal trafik efter nyår, så att man efter hand kan bygga om övriga tågsätt. Senare under året kommer de första tågsätten som även har ny inredning. Inte långt kvar mao - om det inte är ytterligare förseningar..
På ett annat forum påstås att två tekniskt uppgraderade X2000 (dvs ny teknik, men nuvarande inredning) ska ut i normal trafik efter nyår, så att man efter hand kan bygga om övriga tågsätt. Senare under året kommer de första tågsätten som även har ny inredning. Inte långt kvar mao - om det inte är ytterligare förseningar..