Senaste nytt

När kommer de renoverade X2000-tågen?

jsn

Medlem
SJ drog väl ner personalen ombord i samma veva som man slutade servera varm mat i 1 klass, det fans helt enkelt inte tid för personalen att hantera den i kombination med allt annat de skulle göra.
 

perhall

Medlem
OK, jag minns för 6-7 år sen kanske, då var de fem som jobbade på X2000, sen blev de nog fyra.Nu tre? Eller två? När de slutade kontrollera biljetter försvann väl en eller två...
 
Nu är det mer officiellt
upload_2021-9-21_9-32-12.png
 

011430121

Medlem
@simon_says91 tack för att du informerar oss, du får ursäkta det blir alltid frågor jag har full respekt om du inte har möjlighet att få svara på allt.
När kommer det första tågsättet att komma i trafik, samt på vilken av linjerna?
Kommer detta tågsätt att gå på någon typ av PR resa innan de sätts in i reguljär trafik?
Är det planerat vilken dag pressen kommer att bjudas in?
Att visa bilderna och informera oss är jätte trevligt, men det är som SAS A321LR vi vill se hur den ser ut även inne!
 

Jonas F

Medlem
@simon_says91 tack för att du informerar oss, du får ursäkta det blir alltid frågor jag har full respekt om du inte har möjlighet att få svara på allt.
När kommer det första tågsättet att komma i trafik, samt på vilken av linjerna?
Kommer detta tågsätt att gå på någon typ av PR resa innan de sätts in i reguljär trafik?
Är det planerat vilken dag pressen kommer att bjudas in?
Att visa bilderna och informera oss är jätte trevligt, men det är som SAS A321LR vi vill se hur den ser ut även inne!

Nu är jag inte simon men jag tog mig friheten att svara lite ändå.

Någon typ av PR-resa är så vitt jag förstår det planerad men inget datum för något är vad jag känner till spikat.

Jag tror SJ har varit lite mindre hemlighetsfulla än SAS när det kommer till interiör. Det finns några bilder på inredningen från Red Dot reward-utmärkelsen som nya X2000 redan fått. Och ju närmare vi kommer premiär kommer det säkert fler och fler bilder skulle jag tro! I alla fall delar av 1 klass går ju att se här.

Kanske simon har något ytterligare att bjuda på?

Red Dot Design Award: SJ X2000
 
@simon_says91 tack för att du informerar oss, du får ursäkta det blir alltid frågor jag har full respekt om du inte har möjlighet att få svara på allt.
När kommer det första tågsättet att komma i trafik, samt på vilken av linjerna?
Kommer detta tågsätt att gå på någon typ av PR resa innan de sätts in i reguljär trafik?
Är det planerat vilken dag pressen kommer att bjudas in?
Att visa bilderna och informera oss är jätte trevligt, men det är som SAS A321LR vi vill se hur den ser ut även inne!

Det jag vet är att den skall gå i normal trafik, ett datum inte allt för långt i framtiden. Det kommer komma 3st helt färdiga tåg på väldigt kort varsel om allt går som planerat.

Så här ser det ut på de planerade avgångarna just nu på SJs hemsida, utan att ge iväg några exakta datum ;)

26EE2672-A7FE-40C2-8C26-9BD76AEAFC68.png

Nu är jag inte simon men jag tog mig friheten att svara lite ändå.

Någon typ av PR-resa är så vitt jag förstår det planerad men inget datum för något är vad jag känner till spikat.

Jag tror SJ har varit lite mindre hemlighetsfulla än SAS när det kommer till interiör. Det finns några bilder på inredningen från Red Dot reward-utmärkelsen som nya X2000 redan fått. Och ju närmare vi kommer premiär kommer det säkert fler och fler bilder skulle jag tro! I alla fall delar av 1 klass går ju att se här.

Kanske simon har något ytterligare att bjuda på?

Red Dot Design Award: SJ X2000
Ja kabinen finns det massor av bilder på lite här och där. Även videor när vår kära finansminister år 2017 var uppe på ABB och kollade hela mockups ligger på youtube. Oavsett kommer jag inte posta några bilder på kabinen förrens det officiellt görs då. Men länken du skickade där ser man ju i princip hur allt kommer se ut!
 
Toppen