Senaste nytt

När kommer de renoverade X2000-tågen?

rvarttinen

Medlem
Sitter på SJ X2000 och träffar @simon_says91 på tåget helt apropå.
Har fått en grundlig och givande information om nya X2000, mina läppar är förseglade, går inte ens att öppna för pengar.
Ja, jag är själv i tågbranschen till och med imorgon ... träffade också @simon_says91 härom veckan i ett helt annat ärende, men fick lite info till mans. Men, även mina läppar förseglade! .... tjae ..., ett glas Billecart-Salmon, eller två, eller dylikt så ... :)
 
Last edited:

perhall

Medlem
Antar han sitter och läser anteckningarna på det mötet som hålls typ en gång i veckan som skickas ut per mail till eventuellt alla berörda inom SJ och underhållsleverantörer kring Upgrade-projektet?

Eller jobbar din vän med projektet ?
Jag har två vänner, den ena (som tror att projektet aldrig blir färdigställt) är mycket kritisk allmänt och jobbar mer operativt med tågen, den andra har en ledande position och är mer balanserad. Från den senare kommer uppgiften om mars 2021. Ska dock säga att den kritiska rösten hittills haft rätt...
 

perhall

Medlem
Har nu just pratat med min kontakt på SJ. Det är massor problem men han uppger "någon gång under 2021 kommer första tåget vara klart, hoppas jag". Nåväl, vi får se, det är ju 11 månader kvar...hittills har ju all officiell information varit fel så man får lyssna på sina informella kontakter i SJ:s ledning....
 
Har nu just pratat med min kontakt på SJ. Det är massor problem men han uppger "någon gång under 2021 kommer första tåget vara klart, hoppas jag". Nåväl, vi får se, det är ju 11 månader kvar...hittills har ju all officiell information varit fel så man får lyssna på sina informella kontakter i SJ:s ledning....
Stämmer, nya preliminära är Maj 2021. Vi är inte förvånade längre att det dröjer....
 
Toppen