När kommer de renoverade X2000-tågen?

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av perhall, 19 Januari 2019.

1. perhall

perhall Medlem

Åker ofta tåg och har försökt få klarhet i när de renoverade tågen är ute i trafik. "Det här projektet kommer inte att bli försenat" sas det från början, men det har det uppenbarligen blivit.

Är mycket nyfiken på de här nya tågen. Gillar verkligen komforten jämfört med många andra snabbtåg och hoppas de blir riktigt bra.

har frågat både lokförare och tågvärdar men får ingen riktig klarhet i detta....

Nån som vet mer?

Med vänlig hälsning
    Per

2. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg denna kommentar av en slump på SJs instagram

Jönsson och MrDollar gillar detta.
  3. perhall

perhall Medlem

Massa knas enligt tågvärdar jag pratat med, men de kan nog va lite gnälliga...

4. Tonton

Tonton Medlem

5. jonten

jonten Medlem

Någon som sitter på någon länk vad de renoverar? Och hur resultatet skall tänkas bli.

6. Tonton

Tonton Medlem

Nya X 2000 - SJ

För övrigt läser jag följande:
    "Den stolsdesign vi hittills landat i ska vi nu testa i 1 respektive 2 klass. Det är fyra stolar i vardera klass, som under januari och februari kommer att testas av resenärer ombord på ett X 2000."

jonten gillar detta.
  7. jonten

jonten Medlem

Fan, 4 stolar i 1 klass, har ju gillat att de kör 3 nu. Så trängre för att tjäna mer slant.. Undrar om mitt årskort blir något billigare nu...

8. Plus

Plus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar de inte att de ska testa fyra olika stolar i varje klass? Jag förstod det som att de inte menar konfigurerationen utan antalet olika
    Typer som ska testas.

Berglund, ResenärenLars och jonten gillar detta.
  9. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 kl ska fortfarande ha 2+1 enligt skisserna på länken, hoppas verkligen dom har kvar de !

jonten och Sir Lemon gillar detta.
  10. Tonton

Tonton Medlem

Första Klass ska fortsatt vara 2+1. Don't worry :)

sammyj, jonten, Sir Lemon och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!