Senaste nytt

När har du INTE blivit uppgraderad som Club Carlson Concierge?

Chrille

Medlem
Jag tänker mig annars att ju lägre kategori jag bokat, desto större chans till uppgradering. Finns en viss logik i det. ;)

Jo, så tänker jag också, samtidigt som jag accepterar att har jag inte paxat finrummet från början så lär dom inte nedgradera en annan gäst för att jag ska få en morgonrock. Eller tänker ni att uppgraderingen av CCC sker i mån av plats redan i samband med att man lägger bokningen?
 

Nilann

Medlem
Blev inte uppgraderad på Kenilworth vid senaste besöket i London. Det har även hänt på Mayfair vid tidigare besök.Tillfällighet att just Londonhotellen inte levererar? I Sverige, Malmö och Viking, har jag fått 100 % uppgraderingar under tiden som CCC.
 

Jensik

Medlem
12/6 Radisson Blu Hotel, Frankfurt - Blev ingen uppgradering för mig som CCC.
Anledningen var att hotellet var fullt sa de (min firma hade bokat upp i stortsätt hela hotellet plus två hotell till).
Jag mailade en vecka i förväg och frågade om detta också, då firman inte hade lagt in mitt CCC-kortnr, då fick jag till svar att de skulle försöka uppgradera mig.
 

mha321

Medlem
Första riktiga besvikelsens som CCC.

Scandinavia i Oslo. Ingen uppgradering. Kom till rummet. Dels var det borrmaskin i väggen bredvid (men det stod det å andra sidan att det kunde vara över hela hotellet till kl 19, så det kan jag leva med), dels inget fungerande internet.

Bad om att få byta rum. Blev då nedgraderad till family room på lägsta våningen som är allt annat än tyst (hade bokat superior). Insåg inte förrän jag kom dit att det var en nedgradering och hur det låg - och hade tid att passa så inte tid att byta en gång till. Och det är visserligen ingen stor nedgradering, men ingen kaffeapparat...

Men just nu känns det bra att nästa stay i Oslo är bokad på Plaza.
 

Jensik

Medlem
Första riktiga besvikelsens som CCC.

Scandinavia i Oslo. Ingen uppgradering. Kom till rummet. Dels var det borrmaskin i väggen bredvid (men det stod det å andra sidan att det kunde vara över hela hotellet till kl 19, så det kan jag leva med), dels inget fungerande internet.

Bad om att få byta rum. Blev då nedgraderad till family room på lägsta våningen som är allt annat än tyst (hade bokat superior). Insåg inte förrän jag kom dit att det var en nedgradering och hur det låg - och hade tid att passa så inte tid att byta en gång till. Och det är visserligen ingen stor nedgradering, men ingen kaffeapparat...

Men just nu känns det bra att nästa stay i Oslo är bokad på Plaza.

Märkligt! Jag brukar alltid bo på Scandinavia i Oslo och har alltid blivit uppgraderad från standardrum till BCrum som CCC (och även som CCG).Internet brukar funka helt ok på Scandinavia. Hur länge bor du där? Det verkar finnas BCrum/Superior samt familyrum för kvällen om man söker på RadissonBlus bokningssida.
 

mha321

Medlem
Märkligt! Jag brukar alltid bo på Scandinavia i Oslo och har alltid blivit uppgraderad från standardrum till BCrum som CCC (och även som CCG).Internet brukar funka helt ok på Scandinavia. Hur länge bor du där? Det verkar finnas BCrum/Superior samt familyrum för kvällen om man söker på RadissonBlus bokningssida.
Jag burkmat lägga ungefär en tredjedel av mina Oslo stays där och har aldrig haft problem varken som CCG eller CCC.
 

mha321

Medlem
Första riktiga besvikelsens som CCC.

Scandinavia i Oslo. Ingen uppgradering. Kom till rummet. Dels var det borrmaskin i väggen bredvid (men det stod det å andra sidan att det kunde vara över hela hotellet till kl 19, så det kan jag leva med), dels inget fungerande internet.

Bad om att få byta rum. Blev då nedgraderad till family room på lägsta våningen som är allt annat än tyst (hade bokat superior). Insåg inte förrän jag kom dit att det var en nedgradering och hur det låg - och hade tid att passa så inte tid att byta en gång till. Och det är visserligen ingen stor nedgradering, men ingen kaffeapparat...

Men just nu känns det bra att nästa stay i Oslo är bokad på Plaza.
Det var inte heller slut där. Vid utcheckning försökte de debitera 400NOK mer än vad jag bokat för. Troligen var nedgraderingen dyrare än originalet. Det fixades dock snabbt av en mycket service minded tjej vid utcheckningen.

Någon som råkar ha direktmail till någon manager eller någon på guest relations på Scandinavia?
 

Jensik

Medlem
Radisson Royal Köpenhamn 18/8 - Ingen uppgradering från standardrum, denna gången pga fullbokat hotell. Fick dock ett helt ok standardrum med bra utsikt över Tivoli samt frukost gratis på Alberto K (gratis frukost på Alberto K ingår alltid gratis för CCC oavsett rumstyp), så det var helt ok ändå :)
Verkar som att de flesta hotell i Köpenhamn (inkl samtliga Club Carlson) var fullbokade igår när jag kollade på det.
 

Jensik

Medlem
Det var inte heller slut där. Vid utcheckning försökte de debitera 400NOK mer än vad jag bokat för. Troligen var nedgraderingen dyrare än originalet. Det fixades dock snabbt av en mycket service minded tjej vid utcheckningen.

Någon som råkar ha direktmail till någon manager eller någon på guest relations på Scandinavia?

Har aldrig behövt kontakta någon högre upp på Scandinavia Oslo, men den som svarar på kommentarer på TripAdvisor (Radisson Blu Scandinavia Hotel (Oslo, Norway) - Hotel Reviews - TripAdvisor, heter Thomas Stene (Thomas_Stene, General Manager at Radisson Blu Scandinavia Hotel), testa att kontakta honom.
Hos vissa hotell är det en manager som svarar på kommentarerna på TripAdvisor, så det kan alltid vara värt att kolla vem som svarar på hotellets omdömen på TripAdvisor.
Thomas skrev faktiskt sin mailadress i ett svar såg jag : gm.scandinavia.oslo@radissonblu.com
 
Last edited:
Har aldrig behövt kontakta någon högre upp på Scandinavia Oslo, men den som svarar på kommentarer på TripAdvisor (Radisson Blu Scandinavia Hotel (Oslo, Norway) - Hotel Reviews - TripAdvisor, heter Thomas Stene (Thomas_Stene, General Manager at Radisson Blu Scandinavia Hotel), testa att kontakta honom.
Hos vissa hotell är det en manager som svarar på kommentarerna på TripAdvisor, så det kan alltid vara värt att kolla vem som svarar på hotellets omdömen på TripAdvisor.
Thomas skrev faktiskt sin mailadress i ett svar såg jag : gm.scandinavia.oslo@radissonblu.com
Skønt med mailadresse til management!
 
Toppen