Senaste nytt

När gjorde du din första flygresa?

4/8-1992 mellan ARN-PMI med Scanairs DC-10-30
Minns att både maten ingick. Och då fick man givetvis gå in i flightdeck och prata med kapten. Och icke att förglömma- flygvingen som flygvärdinnan delade ut. Dessutom fick man också en värdecheck om 300 kronor att handla i tax-free katalogen. Det var tider det =) Scanair_DC-10-10_Aragao-1.jpg coll_airlines_badge_48a.jpg
 

rvarttinen

Medlem
...
När gjorde du din första flygresa/den första du minns?

Var nog lite drygt fem år då vi, familjen, flög hem från Rio de Janeiro för ett par veckors semester (vi hade åkt båt dit något år innan). På den tiden, slutet sexiotalet, var det DC-8 på långflygningar. Tror mig också minnas en DC-9 med SAS från Köpenhamn ...
 

ACervin

Medlem
Min första flygning måste ha varit i mitten på 60 talet. Ett kort skutt mellan Bulltofta och Kastrup. Jag minns bara att det var en vacker sommardag med hisnande utsikt över Malmö och Öresund.
 

J.Myller

Medlem
Första flygningen var -93 (två år gammal) ARN-VBY. Vet inte var det var för typ (Mors beskrivning: "Vi åkte nåt gammalt propellerplan". :)
Den första jag kommer ihåg var en charterflygning ARN-LCA med en A320 år 2000 (om jag minns rätt).
 

TjudöBoy

Medlem
Första flygningen var med min mor i Januari 1967, 3 månader gammal från Mariehamn ut till Åva i Åländska skärgården för att hälsa på min morfar och mormor. Man landade vintertid i viken Nordansund, där en landningsbana märktes upp med Enbuskar.:p
På den tiden var Ab Skärgårdsflygs Cessna 185E Skywagon ett praktiskt och inte alltför dyrt alternativ vintertid istället för att sitta på en gammal förbindelse båt i 10-12 timmar skramlandes i isen.
 

Joakim H

Medlem
Hej på Er alla.
Detta är mitt första inlägg efter det jag blev medlem.

Min första flygresa var 1967, från Bulltofta till Maimia, i Rumänien.

Då jag bara var 4 år kommer jag endast ihåg de snälla flygvärdinnorna som bjud mig på godiskolor under resan.

Dock har mina föräldrar berättat att resa tog dubbelt mot planerad tid, då det var kraftig motvind samt ett gammalt hederligt turbo-prop flygplan.

Jag kommer under hösten lägga in ett reportage från, en kommande resa i USA samt Karibien.

PS. Har under 4 månaders "snokande" på sajten lärt mig många bra knep och trix, vad gäller resande.

Jaakim
 

NotRyan

Medlem
Drömmer mig tillbaka till svunna tider då jag har åkt både DC8-62 och DC10-30 med SAS mellan ARN och LLA :)
 
Toppen