Senaste nytt

När fick du senast en ”wow!” känsla på en flygresa?

Valley

Medlem
I somras. Augsburg Airlines - GOT - MUC. Man beställer en pilsner och de kommer ut med en iskall flaska Warsteiner :)

Och som nummer 2. Cirklade över New York någon timme en fullmånenatt. Otroligt fascinerande att se dels alla ljus från de olika flygen som snurrade samt ljusen i stan
 

marbe166

Medlem
En wow-känsla jag har är en upplevelse jag delar med bl.a. herr Björnström: Lågpass ca 10 m över bana 32L på TLS - i en B757 :D.
 
A

Aurora

Guest
Takeoff fra Longyearbyen lufthavn (Svalbard) i cockpit hvor kapt'n manuellfløy og la flyet så hardt over at det lød "bank angle... bank angle..." fra mr.boeing :p
 

fly4fun

Medlem
1) Jan 2012 - Air France - TLS - CDG. Min absolut första flight med AF. Helt fullsatt och jag sitter inklämd i Economy nånstans lång bak när en flygvärdinna kommer fram och hälsar mig välkommen ombord på svenska och önskar mig en trevlig resa. Hon återkom flera gånger under flighten och var väldigt trevlig. Av vad jag såg var jag den enda ombord som fick denna uppmärksamhet. Det blev ett väldigt positivt första intryck av AF. Tyvärr räckte inte det för att väga upp allt negativt man läser om AF, så det har inte blivit några fler flighter med AF efter detta.

2) Maj 2012 - First med Thai från FRA till BKK. Den egna sviten där man kan bädda en "säng" och stänga dörren kan inte summeras på annat sätt än WOW!

3) Okt 2013 - Flög med AA MD80 från ORD till LAS. Första WOW känslan var när jag kom ombord "WOW, tar dom verkligen betalt för att flyga folk med ett så otroligt slitet plan?". Den andra WOW känslan kom ca 3 minuter efter start när jag kopplade upp mig på internet "WOW, hur kan ett så gammalt och slitet flygplan, erbjuda den bästa WiFi upplevelsen jag haft ombord på ett flygplan?"
 

Storsteffe

Medlem
Jobbade i början av mitt yrkesliv(90-talet) en kort period i USA, många resor blev det. Iaf så fick AA groundcrew på Arlanda nys om att jag skulle resa mycket framöver. Det innebar att jag fick min första uppgradering och känslan att sjunka ner på rad 6 i den helt underbara skinnfåtöljen samt få en skotte innan avfärd WOW :D

OT: Sen fick man förlagan till IPAD i form av en bärbar videospelare, kommer inte ihåg märket på den manicken.

OT2: På den tiden var det för övrigt en helt annan sak att ha status på högsta nivå, man blev "alltid" uppgraderad.

OT3: Rökning var tillåten på rad 8 så rad 6-7 var egentligen ingen höjdare, rad 8 var faktiskt bättre om man var ickerökare.
 
Toppen