Senaste nytt

När överförs EuroBonus-poäng från Amex ?

Guiden

Medlem
Samma för mig, poängen dragna från Amex den 1 maj men ännu inte dykt uppt på kontot. Pratade med Amex igår och de kunde inte svara på varför de inte kommit in på kontot än men gav rådet att vänta nästa vecka också för att se om de kom in.

Brukar gå mycket snabbare så oklart vad som strulat. Vet inte om det är några manuella moment i överföringen och antalet röda dagar i maj har försenat det.
 

Sebbeh

Medlem
Jag har inte heller fått poäng i maj från amex än trots att de ”lämnat” amex. Brukar få kring 1-5 i månaden jag med.
 

ulagun

Medlem
Jag har inte heller fått poäng i maj från amex än trots att de ”lämnat” amex. Brukar få kring 1-5 i månaden jag med.
Samma här.
Var ligger felet.Hos AMEX, SAS eller någon 3.e part? Hur länge till är det rimligt att vänta innan agerar ?
Vi är ju faktiskt ganska många som inte fått poängen för april.
 

mha321

Medlem
Samma här.
Var ligger felet.Hos AMEX, SAS eller någon 3.e part? Hur länge till är det rimligt att vänta innan agerar ?
Vi är ju faktiskt ganska många som inte fått poängen för april.

Finns naturligtvis inget sätt att veta vem felet ligger hos om man inte har tillgång till deras interna system. Det är inte ens säkert att det är något fel - det kan vara helt normala omständigheter som. Det står väl inte specificerat någonstans i avtalen mot kund exakt hur och när överföringen sker.

Händer då och då. Själv brukar jag ge det ett par veckor. Har de inte kommit innan *nästa* månads överföring skulle jag höra av mig. Det har hittills aldrig hänt.

Just det att det är ganska många som inte fått det tyder på att det ligger på system nivå. Antingen att det är fel (och då känner de till det redan) eller att det helt enkelt fungerar som det ska och tex är försenat pga helgdagarna.

Hade det varit en enda person som råkat ut för det så hade jag varit mer benägen att höra av mig till dem i ett tidigare skede.
 

El0

Medlem
"Vi har ett ärende med SAS om detta, vi återkommer per SMS till dig så fort vi har mer info". :)
Så jag kan väl återkomma här jag med när (om) jag hör något mer.
 

Canadien

Medlem
Misstänker att det har med SAS kommande backendbyte att göra, den som sköter dessa manuella körningar av filer från Amex o AVIS m fl har fått andra uppgifter inför systembytet den 21a eller när det nu var de skulle ha avbrott.
 
Toppen