När öppnar SAS incheckning i Los Angeles?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FredLind, 9 December 2017.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inget behov av att passera disken då.

Swedestar gillar detta.
  2. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt sällan det funkar med mobil incheckning tyvärr.

Swedestar gillar detta.
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det inte funkar så kan man testa att checka in på webben och skriva ut boardingkort.

Swedestar och 011430121 gillar detta.
  4. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glömde återrapportera, check-in öppnade 4h innan avgång!

5. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fortfarande verkar det vara 4h innan avgång.. Flyget till cph gick 1350 och kl 1040 när jag kom var det öppet och ingen kö..

6. När brukar det vara boarding för Sk931 på CPH?

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ca 30 minuter innan avgångstid. Avgångstiden kan ju variera kraftigt, ibland så kommer de iväg tidigt och andra gånger 1h sent av olika anledningar. Det är ju dock en liten process att gå igenom och kön kan vara lång till gaten så jag skulle personligen sikta på att vara där ca 45 minuter innan avgång. Allt beror ju på hur "bråttom" du har att komma ombord och slå dig ner på din plats.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. Tack, så att lämna loungen en timme innan avgång räcker alltså.

9. bvs

bvs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte i går och från början var boarding utsatt till 13:30 med avgång 13:50 dock blev det försenat till 14:20 med boarding 14:00. Tar 20min att gå från Polaris utan att behöva stressa.

Jag hade inget baggage och kunde checka in och få boardingkort i appen dagen innan, fungerade bra att skriva ut dem på flygplatsen i automaten sen också

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nu gäller detta en flight från Köpenhamn och inte USA, så ingen Polaris lounge. Oklart vilken Polaris lounge du var i, men det kräver lite olika tid på olika flygplatser i USA.

Men lämnar man SAS loungen 1h innan planerad avgång i Köpenhamn ska man normalt ha gott om tid att hinna till boarding.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!