Senaste nytt

När återgår Arlanda till ”ordinarie” terminaler?

Idag när jag landade på T5 så bestämde jag mig för att ta en promenad till T4 airside. Mycket fin och trevlig passage. Något man ska tänka på, som jag inte gjorde, är att man såklart inte kan nå landside via t4. Landar man därför på t4 och ska med tåg/buss får man gladeligen gå hela vägen till customs på t5 för att sedan vända tillbaka till skycity/t4.
Imorgon när jag ska hem så kommer jag absolut gå i security på t4 som första val, och sedan gå airside till min gate på t5.
 

henke12

Medlem
Jag flög imorse
SAS 8.20
På ARN vid 07.00

Åkte taxi och försökte bli avsläppt på t4 men en gul Swedavia-människa stoppade oss och ingen fick bli avsläppt

Åkte istället till T2, 4 före i kön
Åkte buss till T5
(Endast en hållplats vid typ F5)

21 minuter taxi ->> lounge
 

airac

Medlem
Lite reflektion över det som jag var läst här och i nyheterna hittills inför en resa på lördag:
- Lördagar verkar vara värst, det är ju klassiska charterdagen så väntat. Följt av söndag/helgdag.
- Peak för fakirer och kring eftermiddagsrusningen
- Lugna stunder emellan framförallt på T2 och än så länge på T4.

Största problemet i mina ögon är oförutsägbarheten. Jag ska med 9.55 kärran till CPH på lördag. Det känns som att vara på plats extra tidigt inte hjälper för då ska fakirrusningen igenom. Planen är bag drop på kvällen, Comfort och vara vid T4ans fast track strax efter 8.00. Vi får ser hur det går, rapporterar såklart.
 

pswe

Medlem
Idag när jag landade på T5 så bestämde jag mig för att ta en promenad till T4 airside. Mycket fin och trevlig passage. Något man ska tänka på, som jag inte gjorde, är att man såklart inte kan nå landside via t4. Landar man därför på t4 och ska med tåg/buss får man gladeligen gå hela vägen till customs på t5 för att sedan vända tillbaka till skycity/t4.
Imorgon när jag ska hem så kommer jag absolut gå i security på t4 som första val, och sedan gå airside till min gate på t5.
Enig, väldigt smakfull passage, blir en skarp kontrast när man kommer upp i gamla T4 med sin härliga blåa plastmatta. Oklart om det som var SAS loungen är tömd, men alla skyltar är helt borta, vilket väl ligger i linje med förväntningarna.
 

011430121

Medlem
Första gången jag åker från gaten C32 sedan man öppnade gången mellan gången mellan T5 och gamla T4
Smidigt att ta sig emellan och snygga träväggar i Skandinavisk design

Tyvärr som vanligt på Arlanda köer och åter köer till toaletterna.
 

maswan

Medlem
Första gången jag åker från gaten C32 sedan man öppnade gången mellan gången mellan T5 och gamla T4
Smidigt att ta sig emellan och snygga träväggar i Skandinavisk design

Tyvärr som vanligt på Arlanda köer och åter köer till toaletterna.

Ja, jag hade lite tid över vid ett byte och vandrade över för att sträcka på benen och se hur det såg ut. Snyggt och smidigt, och sedan vilket kliv neråt i upplevelsen när man kommer upp till gamla T4 med sliten blå pluppmatta etc.
 

jacoph

Medlem
Nu verkar man ha gjort om transferbussen mellan T2 och T5. Bussen börjar gå vid 06 och stannar både vid B-piren samt vid F-piren.
 

Attachments

  • IMG_6027.jpg
    IMG_6027.jpg
    88,8 KB · Visningar: 155
Toppen