Senaste nytt

Mystiken kring Centurion, hur fick ni det?

Alx

Medlem
OK @Magnus_K vi missförstod varandra. Mitt AmEx Hhonors Surpass är ett vanligt amerikanskt kreditkort som helt saknar koppling till Centurion. Den enda koppling som finns var att mitt Centurion möjliggjorde att min ansökan blev godkänd trots att jag är en utlänning utan garantier och saknar amerikansk credit score, inkomst och social security number.

Via mitt Centurion får jag i dagsläget Hilton Diamond, SPG Gold, Le Club (Accor) Platinum, Club Carlson Gold, IHG Platinum, Sirius Gold, Cathay Pacific Diamond (Emerald), Emirates Gold, Virgin Atlantic Gold. Högsta status på både Hertz och Avis samt smått otroliga förmånspriser och uppgraderingar på dessa biluthyrningsfirmor.

Jag har säkert glömt några hotellkedjor men det är de jag använder själv och har brytt mig om att be om status på. Detta gäller dock brittiska kort. I USA är det framför allt andra flygbolag som gäller. Kanske är det andra förmåner även i Sverige. Men Centurion har otroligt bra avtal med de allra flesta hotellkedjor som är något att ha så man får ofta samma förmåner som hotellens högsta statusmedlemmer oavsett om man har status där eller ej. I synnerhet om hotellet bokas via Centurion service. Samma sak med flyget. Jag bokar dock ytterst sällan något via de då jag ofta får både bättre och roligare förslag här på BC.se
 

Alx

Medlem
Vet att en kollega har centurion. Han har delta Platinum medallion pga det! Något du känner igen @Alx ?

Ja på det amerikanska Centurion fick man (åtminstonde när jag kontrollerade för något år sedan) bland annat Delta platinum medallion. Har för mig att man även får hög status på AA. Din kollega kanske har just ett amerikanskt Centurion? Det är som sagt olika förmåner beroende på i vilket land man har sitt kort. Jag har inte möjlighet att få ett Delta platinum medallion via mitt Centurion.
 

Pingus

Medlem
Fikk mitt UK Centurion i mai -99 som "Charter Member" etter å ha hatt UK Platinum i 2 år. Ingen eksepsjonell spend, men logget et par store regninger ifm arrangementer tidlig i 1999. Intet krav etter dette til spend annet enn punktlig innbetaling og høy årsavgift.
 
Nja, 2.5 % i avgift är inte riktigt en bra deal... :(
Eller ja, det kan ju vara en bra deal om man behöver köpa poäng för 12.5 öre/poäng, men inte annars

Jag har både Platinum och SAS Elite. Lägger nästan all spend på SAS-kortet. Amex struntar i vilket kort du har spend på.
För dem är Platinum ett medlemsskap och de räknar dig som kund beroend på total spend. Du har alla fördelarna med Platinum vid resor mm även om du betalt resan med t ex SAS Elite.

Enda skillnaden är väl vid hyrbilar där jag alltid betalar med Platinum.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Undrar om det är en bugg i appen? :) mitt platinum är svart DAF30446-C0B4-44B9-9AEB-C0C90B2934C2.jpeg
 
Toppen