Senaste nytt

Mystery Travler

JanneLzon

Medlem
Hej

Har funderat ett par gånger på detta och undrar om ni vet.
Många gånger så har man upplevt både bra och mindre bra upplevelser med flygbolag och detta skulle man vilja återkoppla visst du kan göra det och bör göra det via deras kundtjänst men hade det inte varit bättre om man hade kunna göra detta som ett uppdrag ! - läste att det finns mystery shopper - har ni hört om det finns mystery travler och om så vart man kan anmäla sig :)
 

palmen

Moderator
AF/KLM skrev något nyligen om detta att några "utvalda" skulle få resa som mystery traveler.
Trots att jag anmälde mitt intresse för att få göra detta i F för något år sedan blev jag inte utvald ;)
 

SvartMjolk

Medlem
Jag läste någon gång för längesen om flygbolag som använde sig av det. Skulle vara riktigt kul att testa på själv. Jag har vid vissa tillfällen utfört mystery shopping. Men att testa ett par jeans och sedan inte köpa dem är inte riktigt samma upplevelse som att flyga;)
 
Jag har i dag fått frågan från KLM/ Air France om jag vill resa som Mystery Traveller på en flight den 2/1-14 genom deras program Quality Observer. Jag har inte föranmält mig till detta tidigare utan blev utvald genom lojalitetsprogrammet. Ersättning för detta är 500 p alt 20% i deras webshop. Jag antog utmaningen och fick en speciell app skickad till mig som sms som jag ska använda mig av under resan. Efter att jag har testkört appen genom en övningsomgång blev jag " godkänd som "observer" och är nu redo. Ska bli kul!
 
Toppen