Senaste nytt

My first FIRST (av Bryant)

Bryant

Medlem
Bryant, ett faktabaserat brev till Lufthansa kundtjänst är på sin plats efter detta. Bemötande ombord är en ohört viktig detalj i upplevelsen och det du beskriver bör inte accepteras.

I min erfarenhet är meningen "I was really disappointed by..." en kraftfull medicin till tjänsteföretag. Mitt tips är att beskriva hur nöjd du var med allt annat, men att du tyckte du blev bemött dåligt, även taskigt. Så hade jag gjort det.

Jag hade en underbar resa med LH F senast, och det visar åter hur viktigt bemötande är då det var fullkomligt strålande på min resa. Dock känns LH F ombord lite på dekis jämfört med LX F. Lite om det senare, men skriv gärna till LH annars vet dom inte.

Skickat. Återkommer med svaret från LH.
 

Bryant

Medlem
Då har jag fått svar från Lufthansa:

Dear Mr Bryant,

Thank you for your online feedback dated 06 September 2013. We are aware that our regrets cannot negate your previous experiences. However, we appreciate this opportunity to address your concerns and of course to sincerely apologise that you feel that our First Class service did not meet your expectations.

We realise how important an exceptional service is for our passengers especially when they are a loyal passenger such as yourself . We understand the inconvenience you went through since you felt that an overall outstanding First Class service was not provided. Moreover, we are sorry to hear about your dismay towards the unapproving service provided by our cabin attendats during the Lufthansa flight LH432 on 21 August 2013. Please accept our sincere apology for the inconvenience caused as a result of this matter.

Firstly, we would like to assure you that what you experienced on your flight is certainly not typical of our concept of First Class services. We are very sorry that you were not only upset by incident but also that our client’s comfort was further compromised as a result of the incidents referred to in your email. It is only too understandable that your overall experience is not what you would expect from a consistent and dependable airline such as Lufthansa. Nevertheless, we cordially thank you for describing their impressions in such an objective manner.

We agree that a journey in First Class must live up to its name and each of the individual services offered must be exclusive and of the highest quality. We can only ask you to accept our sincere apologies that this was not the case on your flight. At the same time we would like to thank you for providing us with a detailed evaluation of your experience. We consider your comments very valuable for they give us the opportunity to assess which areas require improvement and which internal processes we should re-examine.

Conversely, Lufthansa would like to personally let you know how gratifying it was to receive your letter of appreciation. We regard your praise as an acknowledgement of our work and motivation for us to maintain the high level of onboard products we consistently strive to provide. We are exceptionally pleased to learn that you were satisfied by the products offered during the Lufthansa flight from Frankfurt to Chicago especially the seats and meal served to you regarding both the quality and quantity.

We will always welcome the opportunity to improve wherever possible and invite you to continue to help us maintain and exceed our standard of service by writing to us in the future with any praise or criticism you may have.

You can rest assured that we will continue to do our utmost to be a better travel partner for you and we hope to have the pleasure of welcoming you back on board our flight again soon.
 

Bryant

Medlem
Bryant, mycket bra! Du ser, vad skall man göra om man inte får feedback? Vad tycker du själv om deras svar?

Jag hade förväntat mig att de skulle kasta gratisresor på mig :)

Skämt å sido, det satt långt inne att skicka ett mejl eftersom jag kände att jag "snyltåkte" eftersom det var en awardresa. Men när jag väl bestämt mig för att skriva så flöt det på.

Jag hade förväntat mig ett standardsvar vilket detta nog faller under men jag trodde inte att det skulle vara så utförligt. Måste erkänna att när jag läste det första gången tänkte jag " bla bla bla thank you bla bla bla". Efter att ha läst det igen så inser jag att de faktiskt har läst mitt mejl och jag hoppas att de har tagit till sig feedbacken.

Nu kommer det ju dröja väldigt länge innan jag flyger F igen så jag kan ju inte utvärdera något. Samtidigt som denna upplevelse fått mig att fundera både en och två ggr om det är värt de extra pengarna/poängen att flyga F. Det var inte länge sedan jag var lyrisk åt TK's ekonomiklass...
 

Senator

Moderator
Jag tycker inte detta är ett standard svar. Jag tycker detta visar a) att man har läst ditt brev b) inser att man inte har levererat och c) någon kommer få se en kopia av ditt brev. Jag är glad du tog dig tiden att skriva detta annars belyser man inte problemen till leverantören. Hur man betalar för biljetten är ej relevant. Det är som att säga att jag skulle förvänta mig sämre service för jag köpte en "A" klass reabiljett och inte en fullpris "F" klass.

Gällande BC eller FC.. Jag har länge tänkt att BC är tillräckligt för mig helt fram till LX FC vs. TK BC (även detta i Jet Airways FC kabinen). Jag kommer nog försöka (om jag kan) hoppa på den här typ av erbjudanden som vi hade i somras i FC. Det blev så uppenbart för mig att när detaljerna sitter (som LX F) är det en helt annan värld än BC :) "Going for broke" ;)
 

swede77

Medlem
Roligt skriven rapport, skrockade till flera gånger. Jag har dessvärre fått intrycket att LH personal ibland vaknat på fel sida. I både gamla F och C har jag mötts av en slags snorkighet som känns trist.
Detta får mig nu att kanske välja att annat bolag inom *A som huvudbolag att resa med, tyv'rr finns det inga andra som erbjuder First.
 
Toppen