Senaste nytt

My first FIRST (av Bryant)

Swisser

Medlem
Intressant tråd.

Jag håller med Senator och Rustscheff att man absolut bör ge bolaget feedback om man inte har varit nöjd med servicen, men även om man har varit mycket nöjd. Det är ju den enda möjligheten de har att agera och förändra något.

Rustscheff. Lite lustigt att du hälsar på schweizertyska "Gruezi miteinand" när du tar en LH-flight. Hur hälsar du på besättningen när du tar en LX-flight?
 

Svenska73

Medlem
Jag betalade fullt pris för en C biljett på LH till MCO pga jag behövde en ombokningsbar biljett. Upplevde också dryg personal och ingen prioriterad boarding. Jag skrev till LH och fick ett standard svar från customer service som inte sa så mycket tyvärr. Därmed väljer jag inte LH i första rundan.
 

Palazzi

Medlem
Intressant tråd.

Jag håller med Senator och Rustscheff att man absolut bör ge bolaget feedback om man inte har varit nöjd med servicen, men även om man har varit mycket nöjd. Det är ju den enda möjligheten de har att agera och förändra något.

Rustscheff. Lite lustigt att du hälsar på schweizertyska "Gruezi miteinand" när du tar en LH-flight. Hur hälsar du på besättningen när du tar en LX-flight?

Här har vi sammanfattningen för LH, LX & Austrian :rolleyes: Kör man hela sången är man ju garderad :cool:

[video=youtube;Zz70j_3wGqI]http://www.youtube.com/watch?v=Zz70j_3wGqI[/video]
 

agehall

Medlem
Jag gör ungefär som Rustscheff - jag inleder på bästa skoltyska (vilket är ganska avslöjande). Crew brukar efter typ två meningar gå över till att prata engelska med mig. Men de uppskattar att man försöker. Ber man dem dessutom försöka tilltala en på tyska först, för att få lite övning, så brukar situationen snabbt bli ännu bättre.
 

Alf

Medlem
Jag gör ungefär som Rustscheff - jag inleder på bästa skoltyska (vilket är ganska avslöjande). Crew brukar efter typ två meningar gå över till att prata engelska med mig. Men de uppskattar att man försöker. Ber man dem dessutom försöka tilltala en på tyska först, för att få lite övning, så brukar situationen snabbt bli ännu bättre.

Men det är väl ändå inte jag som kund som skall börja fjäska för personalen därför jag valt att åka med dom, eller??
 

agehall

Medlem
Absolut inte. Men tyskar kan vara ganska kalla och korrekta om man inte "värmer upp" dem lite. Dessutom gillar jag att faktiskt försöka underhålla min tyska lite.
 

j-n

Medlem
Jag åkte med LH F till MEX i våras. Bemötandet från Cabin Crew var fantastiskt bra. Trevliga, vänliga, hjälpsamma och tilltalade alltid med namn. När vi frågade om vi fick gå ner en trappa och sträcka på benen så frågade värden: "Are you sure?" :)
När vi efter någon (hemsk) minut kom upp igen så sa samma värd: "You had enough? Welcome back up." :)

Att vi fick usel mat på vägen hem är en annan sak. Torrt, smaklöst och segt kött som inte gick att äta. Vi blev dessutom magsjuka efter resan. Vi skickade ett mail till LH ang detta och fick ungefär svaret: "Jaha, tråkigt att höra." Känns som det är varierande kvalité i bemötandet från deras kundservice.
 

Rustscheff

Medlem
Till Swiss-jag hälsar med Gruezi eftersom min andra tyskalektion är min januariskidvecka i Zermatt på hotel Monte Rosa sedan 20 år tillbaka..

till Alf: varför är du så rädd att ge beröm i förskott? Går jag på min favoritrestaurang säger jag också-vad kul att komma tillbaka-jag blir alltid jättenöjd här...När mina patienter säger-oh så roligt att se dig-jag vet att DU kan göra mig frisk känns det väl roligare än om de skulle säga-"vi anmäler Dig om du inte gör mamma bra"...lägger man an tonen på ett positivt sätt BLIR det positivt. Prova!
 

vicce

Medlem
Tråkigt att du inte fick den där riktigt F upplevelsen, även om uppgraderingen är via OT eller poäng, så är det ju surt.
 
Toppen