Senaste nytt

MR för att nå frequent traveller?

Bryant

Medlem
Så nära men ändå så långt borta!

ImageUploadedByTapatalk1447627446.248020.jpg


Året är snart slut och med en annan bokningsklass på senaste resan så hade detta varit löst.

Får se om jag kan övertala personen i fråga att göra en MR. Jag tror inte jag kommer att lyckas!

Men jag tar gärna emot tips på enkla och billiga sätt att få de sista 1100 poängen.
 

fcx

Medlem
Så går det om man är omedveten resenär.

Det låter lättare med tre segment. Bara ta valfri stad i Europa, via FRA. Du kan ju erbjuda dig att följa med som reseledare :)
 

Dr. Miles

Expert
Men jag tar gärna emot tips på enkla och billiga sätt att få de sista 1100 poängen.
SAS A klass (billigaste SAS Plus bokningsklass) ger 750 miles per sträcka inom Europa och Norden så bör du kunna hitta en sådan resa t ex Hamburg, Berlin för ca 2.000 SEK.

Miles & More - SAS: Earn miles when you fly

Prisexempel till Hamburg.
Screenshot20151116_01.png


Om du vill göra det under en helg, Stockholm-Göteborg T/R i A klass kostar ca 2.200 SEK inkl. skatter.
 

pep

Medlem
Da jeg mistede min FT status hos M&M blev jeg tilbudt forlængelse af status for 500 euro, hvilket jeg afslog
 

agehall

Medlem
Inte. Värt. Det.

FTL ger inte speciellt mycket och jag skulle nog snarare rekommendera att gå över till Eurobonus och skaffa ett AmEx Elite, underförutsättning att personen bor i Sverige då. Då hade det blivit EBG istället för FTL, med råge.
 

Bonden

Medlem
Inte. Värt. Det.

FTL ger inte speciellt mycket och jag skulle nog snarare rekommendera att gå över till Eurobonus och skaffa ett AmEx Elite, underförutsättning att personen bor i Sverige då. Då hade det blivit EBG istället för FTL, med råge.

Om man tänker satsa på Senator nästa år är det vettigt att köra FT nu. Executive Bonus ger 25% mer miles och gör det enklare att nå Senator.
 

Rebel

Medlem
Vad är M&M i motsvarande EB ?? Det är ju första steget. Men om man ska använda det i Lounge och få med baggages och tjäna poäng. Så är det som EBS eller kan man jämföra det mot högre EB värde ??
 

fcx

Medlem
Vad är M&M i motsvarande EB ?? Det är ju första steget. Men om man ska använda det i Lounge och få med baggages och tjäna poäng. Så är det som EBS eller kan man jämföra det mot högre EB värde ??

Det finns ingen bra motsvarighet inom EB. Det är som en bättre silver, men man har även tillgång till lounge.
 

pep

Medlem
Vad är M&M i motsvarande EB ?? Det är ju första steget. Men om man ska använda det i Lounge och få med baggages och tjäna poäng. Så är det som EBS eller kan man jämföra det mot högre EB värde ??
Validity for FT er 2 år mod EBS 1 år, hvis jeg ikke tager fejl. Bagagen er 20 kg ekstra! Ingen loungeadgang i Skandinavien med FT alene
 
Toppen