Senaste nytt

Mozambique - Tips / Ideer

agehall

Medlem
Jag skulle lätt ha valt NBO eller DAR istället för MPM. DAR är riktigt trevligt imho och NBO erbjuder otroligt vackra utflykter.

MPM lämnade ett ganska intetsägande intryck hos mig. Senegal skulle jag inte direkt heller rekommendera. iaf inte om du inte pratar franska.
 

miles

Medlem
Maputo är sannerligen ingen höjdare imo men Mocambique har mycket annat att erbjuda, så jag önskar TS en trevlig resa. Dykningen i Tofo är mycket bra även om det nog inte riktigt är säsong för valhaj just nu.
 

Kricka

Medlem
Hoppas du bokat SA mellan JNB och MPM ! LAM är hopplösa med inställda flyg och
halvdålig service.
Reste med LH i C mellan FRA och KUL i maj (2013) men var inte imponerad av maten
under den flygningen.
 

A380*G

Medlem
Hoppas du bokat SA mellan JNB och MPM ! LAM är hopplösa med inställda flyg och
halvdålig service.
Reste med LH i C mellan FRA och KUL i maj (2013) men var inte imponerad av maten
under den flygningen.

Åkte samma sträcka maj 2012 och då var maten ok faktiskt, i linje med övriga C-meals ex Europe.
Dock var serveringen så slö så när jag väl fick main slängde jag i mig den på två röda och somnade sedan.
 

A380*G

Medlem
Hoppas du bokat SA mellan JNB och MPM ! LAM är hopplösa med inställda flyg och
halvdålig service.
Reste med LH i C mellan FRA och KUL i maj (2013) men var inte imponerad av maten
under den flygningen.

Åkte samma sträcka maj 2012 och då var maten ok faktiskt, i linje med övriga C-meals ex Europe.
Dock var serveringen så slö så när jag väl fick main slängde jag i mig den på två röda och somnade sedan.
 

Dr.D

Medlem
Den mycket lyckade resan är nu avslutad sedan en vecka tillbaka.
Finns det intresse har jag nu givetvis mycket att berätta om Mocambique och vad man bör se, göra och tänka på där.
Jag tänkte även försöka ta mig tid att lämna min uppfattning om C i LH vs. SA.
Kan dock snabbt konstatera att Maten och fully flat på SA krossade LH.
Är man dock nästan 2 meter lång som jag så, är LHs säten mycket bättre i relax-position än vad SA är.

Återkommer förhoppningsvis med en mer utförlig jämförelse om det finns intresse för detta

/Dr D
 

EricT

Medlem
Jag har bott på Polana och det var bra. Hyr bil och åk till Kruger. För bästa upplevelse åk till Sabi Sandsområdet i Kreuger. Välj denna lodge om du kan: Chitwa Chitwa

Jag har varit på Chitwa 2 gånger och åker tillbaka i oktober. Passar även på att besöka Maputo då.
 

Advantageus

Ny medlem
Den mycket lyckade resan är nu avslutad sedan en vecka tillbaka.
Finns det intresse har jag nu givetvis mycket att berätta om Mocambique och vad man bör se, göra och tänka på där.
Jag tänkte även försöka ta mig tid att lämna min uppfattning om C i LH vs. SA.
Kan dock snabbt konstatera att Maten och fully flat på SA krossade LH.
Är man dock nästan 2 meter lång som jag så, är LHs säten mycket bättre i relax-position än vad SA är.

Återkommer förhoppningsvis med en mer utförlig jämförelse om det finns intresse för detta

/Dr D


Jag har planer att göra en liknade resa som din med utgång från Maputo och främst ut mot kusten, hitta sköna stränder att ta det lugnt vid..kanske även surfa och snorkla lite. Åker redan 10 maj och blir borta i två-tre veckor så vore mycket uppskattat att få höra tips, synpunkter do and donts.

Tips på:
- mysiga stränder, häng i hängmattan med en god bok
- det får gärna finnas något typ av uteliv tillgängligt i närheten
 
Toppen