Senaste nytt

Mors betraktelser (Swiss First till Singapore)

Senator

Moderator
SQ First skulle jag vilja prova, med eller utan svit. Helst med ny svit så klart!

En förträfflig rapport måste jag säga. Lite som när min far åkte med oss till Singapore.

Ett lite tips till dig om Swiss First som gäller transit i Zurich. Det finns en liten genväg eller "bakväg" till FCL A om man landar på A-pieren och skall loungen. Precis där trafiken delar sig för transit och "Arrival Zurich" så ser du en hiss snett till höger. Det är samma hiss man tar från FCL A via passkontrollen till bilen. Den kan du ta upp till bakdörren till FCL A och trycka på ringklockan.
 

CJR

Medlem
En förträfflig rapport måste jag säga. Lite som när min far åkte med oss till Singapore.

Ett lite tips till dig om Swiss First som gäller transit i Zurich. Det finns en liten genväg eller "bakväg" till FCL A om man landar på A-pieren och skall loungen. Precis där trafiken delar sig för transit och "Arrival Zurich" så ser du en hiss snett till höger. Det är samma hiss man tar från FCL A via passkontrollen till bilen. Den kan du ta upp till bakdörren till FCL A och trycka på ringklockan.
Tack för tipset @Senator ! Borde komma till nytta då det blir en sväng i April med Swiss F igen : )
 

CJR

Medlem
Och jag som tyckte hoppet från economy till business var stort
Mor fick samma systemchock som jag själv år 2014. Då flög jag för första gången premium-kabin och det var i Emirates First. Ganska stor skillnad mot mina tidigare flyg i Economy : ) På den tiden var det tänkt som en once in a lifetime för mig, sedan hittade jag in på BC.se och på den vägen är det...
 
Toppen