Senaste nytt

Mobilabonnemang i Sverige för de som bor utomlands

obs

Medlem
Hej!

Jag tänker att det kanske är någon här som vet om vart man hittar det billigaste mobilabonnemang för samtal och SMS i Sverige.

Saken är att jag snart ska flytta till Sverige och då kommer jag att behöva ett lokalt nummer. Men jag har ingen aning om, vilket bolag som erbjuder det billigaste abonnemang. I utgångspunkten behöver jag bara ett abonnemang med möjlighet för samtal och SMS, eftersom jag redan har ett abonnemang från 3 Danmark med möjlighet för data inom Sverige utan extra kostnad.

Någon tips?
 
Hej!

Jag tänker att det kanske är någon här som vet om vart man hittar det billigaste mobilabonnemang för samtal och SMS i Sverige.

Saken är att jag snart ska flytta till Sverige och då kommer jag att behöva ett lokalt nummer. Men jag har ingen aning om, vilket bolag som erbjuder det billigaste abonnemang. I utgångspunkten behöver jag bara ett abonnemang med möjlighet för samtal och SMS, eftersom jag redan har ett abonnemang från 3 Danmark med möjlighet för data inom Sverige utan extra kostnad.

Någon tips?
De stora med egna nät är Telia, Telenor, Tre och Tele2. Pris beror på hur du använder telefonen. Se t ex här: Jämför Mobilabonnemang
 
  • Gilla
Reactions: obs

thh

Medlem
Om du skaffar ett abonnemang från 3 Sverige får du gratis samtal och gratis sms och gratis data i Danmark också. 3s "comviq" heter väl hallon och har samma avtal.
 
  • Gilla
Reactions: obs

crown

Medlem
Hej!

Jag tänker att det kanske är någon här som vet om vart man hittar det billigaste mobilabonnemang för samtal och SMS i Sverige.

Saken är att jag snart ska flytta till Sverige och då kommer jag att behöva ett lokalt nummer. Men jag har ingen aning om, vilket bolag som erbjuder det billigaste abonnemang. I utgångspunkten behöver jag bara ett abonnemang med möjlighet för samtal och SMS, eftersom jag redan har ett abonnemang från 3 Danmark med möjlighet för data inom Sverige utan extra kostnad.

Någon tips?
Vimla (ägs av Telenor) rekommenderar jag! Finns en bra signup-deal på Bästa abonnemanget med fastpris i Sverige - Billigaste-fastpris.se
 
  • Gilla
Reactions: obs

crown

Medlem
Ja, jag ser det. Dock verkar det som att man inte får tillgång till data utomlands. Stämmer det?
Om inget ändrats så fungerar datan i Danmark med hallon. Dock är data fritt bara om du använder tres danska nät.

Vill minnas att jag läst dock att Hallon numera även är låst till Tre så du inte ens kan använda andra nät i Danmark. Men det bör du dubbelkolla om du skulle köra på Hallon.
 
  • Gilla
Reactions: obs

obs

Medlem
Jag tänker att jag ska köra på Hallon, eller kanske 3Kontant, när jag till en början inte kommer att ha något behov av en stor mängd samtal och data. Funderar på att köpa en multi-SIM telefon, så att jag kan ha både mitt danska och svenska nummer aktiverad och samtidigt ta emot samtal på båda numren i både Danmark och Sverige utan extra kostnad.
 
Toppen