Senaste nytt

"Mitt Kök" Älvsjö. Prova vin?

ESSA

Medlem
Ok vi siktar på fredagen.
Har kikat på de olika provningarna.
Program
Slut vid förbeställningar men biljetter ska kunna köpas på plats i monter C03:06 "Aktivitetskassan".
Kanske bäst att ses vid öppning av mässan så att vi kan gå direkt till Aktivitetskassan och se vad som går att boka?
Tänk på att många montrar inte tar kort, kön till ATM är lång, cash is king! ;)

"Speed tasting".
Flera provningar under dagen.

"Allegrini - The home of Amarone"
15:30-16:30
150:-

"Alsace och Rhône viner i kombination med Franska ostar och charkuterier"
16:00-17:00
140:-

Observera att de två senaste överlappar i tid så endast en av dem funkar.

Provningar senare än så är nog riskabelt. ;)
Tror inte att vid det laget kan ta till oss smakerna, såvida inte vi varit duktiga med spottkoppen under dagen. ;-)
 

ESSA

Medlem
Förra året kom jag hem med en kasse fylld med goda ostar, Fois Gras, ankbröst...
Det blir lite av hysteri när mässan stänger, vakterna är stenhårda att fösa ut alla besökare som i sista minuten kommer på att de ska handla. Utställare med långa köer tvingas brutalt att stänga trots kön...
Besökarnas fel så klart men... ;)
 

ESSA

Medlem
Jag har köpt entrebiljett samt dryckesremsor över nätet och kommer stå utanför entrén (mot Rica hotell) på fredag strax före 10.

Hittills:

Famhanssons
sembl (prel)
ESSA
 

ESSA

Medlem
Häng med oss i morgon och prova Champagne och andra viner på mässan i Älvsjö!

Vi ses utanför stora entrén strax före 10 för att hinna boka någon spännande provning under dagen.
Biljetter går att förbeställa via nätet eller köpas på plats.
Dryckesremsor köper man antingen via nätet, vid entrén eller behöver man fylla på, även inne på mässområdet.
Dyrare drycker kan kräva fler än en kupong. Glas får man när man köper remsorna eller visar upp förköpta remsor)

Det kan vara idé att ha med sig kontanter om man vill köpa hem t.ex. ankbröst, gåslever....
ATM finns men köerna kan vara irriterande långa.

Tidigare testade jag att sabrera, jag hade tur och det gick strålande! ;-) IMG_5819.jpg
 

Sofia

Medlem
Nooooo jag dör av avundsjuka i min vandrarhemssäng i Kalmar! För min del blir det föreläsningar o 45 mil bilkörning :-\ men jag tror fan jag förtjänat lite italienskt Bubbel o en krabba när jag kommer hem ;) ESSA, ta ett glas för mig också!
 

ESSA

Medlem
Ah shoot! Jag är inte hemma torsdag och fredag men det var ett strålande initiativ, hoppas det går att göra om nästa år och så får jag hoppas på bättre tur med skolan då.
Have fun och drick lite för mig också Essa!

Sofia...
Hur funkar det i år?
Hade ju lovat mig helt vitt liv tills jag är helt färdigbehandlad men tror inte jag fixar ett mässbesök utan bubblor...

Måste även bunkra upp med goda ostar och Fois Gras...
Torsdag eller fredag lär det bli.
Kommer vara relativt nyopererad så jag kanske får införskaffa en dramaten för att slippa lyfta/bära? ;-)

Hoppas få sällskap i år!
Bara hojta till...
 
Toppen