Senaste nytt

[Mistake rate] 25 nätter på hotell centralt i Berlin för 1600 SEK

GillBates

Medlem
Ebookers ringde precis och sade att dom inte fick rummen bekräftade (till aktuellt pris) med Fjord hotell. Antingen skulle jag pynta in 65£ till per natt eller bli tvungen att avboka. Det blev det senare.....
 

surrrr

Medlem
Fikk selv mail fra Ebookers for noen timer siden:

Dear XXXXXXXXX,

This is in reference to hotel reservation with EBookers (xxxxxxxxxxxxxxxxxx).

Please be advised that hotel is unable to confirm the reservation due to a rate loading error. As an alternate they may confirm the reservation however the rate per room and per night would be £70.00 (inclusive of all taxes) for double bed and £60.00 (inclusive of all taxes) for single bed.

Also the hotel offers a to cancel the reservation and receive a full refund.

We would now request you to call us at 0044 2033203320 to discuss the alternate option.

Yours Sincerely,

e-Bookers Customer Service


Tror nok det blir refund som er mest aktuelt ja.. :)
 

Alx

Medlem
Jag har också fått samma mail som surrrr

Det får nog bli återbetalning samt be om en förklaring från deras sida varför de har väntat så länge med att säga något?!
 

LiiaC

Medlem
Jag fick också samtal från Ebookers men hade inte tid att prata och dom skulle mejla, nu vet jag i alla fall vad saken gäller.
Det enklast blir väl att låta dom avboka och få pengarna tillbaka.
 

OliT

Medlem
Jag blev sugen på att vara lite rättshaverist, så jag begärde att få upp det till supervisornivå från killen som ringde mig. Förklarade lugnt och sansat att jag har fått skriftlig bekräftelse på bokningen och att det dragits pengar från mig, varför jag anser att vi har ett giltigt avtal. Att de i sin tur inte kan få sin partner att bekräfta det är inte mitt problem.
Vi får se vad chiefen på Ebookers säger.
 
Fick också samma mail och samtal som ni andra. Läste efter jag bokade på deras vilkor att de förbehöll sig för prissättningsfel så det var ganska väntat. Själv tog jag återbetalningen men det ska bli kul att se vad de säger till dig OliT så håll oss gärna uppdaterade.
 

OliT

Medlem
Tja, för mig gick det som för andra som bokade via Ebookers. De blev trötta på att bråka och återbetalade mina pengar. Jag har dock lämnat in en anmälan till Konsument Europa, då jag tycker att det är ett orimligt beteende. Vi får se vad som sker.
 
Toppen