Senaste nytt

Missat flyg pga stök i gaten - Vad gör man?

Det gick bra i passkontrollen.

Bör jag skicka in ett klagomål till Customer Service och beskriva händelsen och bifoga kvitto på den nya flygbiljetten och kräva ersättning för den eller finns det något annat jag göra?
 

adhoc76

Medlem
Svårt att fullt ut sätta sig in i situationen, men för egen del är jag tveksam om jag hade accepterat att få beskedet att jag själv och på egen bekostnad skulle köpa nya biljetter. Skulle ha jobbat på behärskningen med insisterat på att få prata med en ”manager”/”supervisor”. Hela händelseförloppet verkar egendomligt från början till slut.

Men men... klart du ska skicka in ett klagomål på detta!
 
Svårt att fullt ut sätta sig in i situationen, men för egen del är jag tveksam om jag hade accepterat att få beskedet att jag själv och på egen bekostnad skulle köpa nya biljetter. Skulle ha jobbat på behärskningen med insisterat på att få prata med en ”manager”/”supervisor”. Hela händelseförloppet verkar egendomligt från början till slut.

Men men... klart du ska skicka in ett klagomål på detta!
När jag hade kommit ut landside frågade jag efter customer service och de på tredje våningen hänvisade mig till andra våningen och på andra våningen hänvisade de mig till tredje våningen... Jag kokte inombords och ingen pratade särskilt bra engelska så jag lät bli att ta upp det med någon och bestämde mig istället för att rådgöra här på BC och skicka in ett claim. Jag tror att min ilska kombinerat med deras bristfälliga engelskkunskaper bara hade lett till missförstånd, nu får de istället händelsen beskriven på papper och kan läsa igenom den i lugn och ro och kolla upp att jag faktiskt var vid gaten i tid (de borde kunna kolla loggen att jag gick på den första bussen).
 

Ystad

Medlem
Så har man missat ett flyg trots att man var vid gaten i god tid. Jag fick mitt boarding pass scannat och gick in i bussen som skulle ta oss till planet. Efter 10 minuter blir vi tillsagda att gå tillbaka till terminalen och de checkar av någonting på datorn att man är tillbaka igen. Sätter mig ner och väntar på ytterligare information och ser att det nu står Sharm el-Sheikh (jag skulle till Köpenhamn) på min gate. En flygplatsanställd går runt och ropar Copenhagen (på mycket dålig engelska) men det är lång kö så jag sitter alldeles bredvid tills kön har tagit slut. Då går jag fram och visar boarding pass och går ombord bussen. Efter 5 minuter ropar de mitt namn på bussen och det visar sig att jag har hamnat på Sharm el-Sheikh-bussen. Jag får stiga av bussen och gå in i terminalbyggnaden igen där personalen ringer några samtal. Därefter får jag beskedet att jag har missat flyget och måste köpa en ny biljett. Jag köpte en ny biljett med ett annat flygbolag för de var betydligt billigare.

Har någon tips på vad jag kan göra?
Ja, det var ju sannerligen en udda upplevelse.
Om du ser det från den positiva sidan (förlåt...) så har du fått ett minne för livet...
Allvarligt talat - jag har några idéer - jag skickar dig ett mail...
 

Mr Basic

Medlem
Nej, det är ju inte direkt brist på vakter/poliser på flygplatsen så jag vet inte om det är värt att skälla ut folk där.
Du gjorde nog helt rätt. Skicka in ett klagomål och se om du får ngn respons.
Lite på samma tema, om än utan språkförbistring, så gick jag i klinch med SAS på LHR (de hävdade att jag kommit försent till incheckningen även om det var solklart att det handlade om överbokning). Efter ca 5-10 min konversation :mad: dök det upp några konstaplar med automatgevär och då kände jag att det var dags att lägga ned.
 
Toppen