Senaste nytt

Missat flyg? På grund av dig själv

majer

Medlem
Jag har gjort något liknande som @pep. Rutten var ARN-CPH-PEK-PUS. Blev (min första) op-up till C på CPH-PEK och, kanske inte riktigt mogen för uppdraget som 25-taggare, var jag ganska trött vid ankomst till PEK. Ställde om klockan en timme fel - till min egen nackdel. När jag tror att jag har en timme kvar till avgång och det börjar ropas något som liknande mitt efternamn i högtalarna anar jag oråd, reser mig upp och ser mig förvirrat omkring. En från flygplatspersonalen, som letade efter en saknad passagerare, fångar upp mitt förvirrade beteende och frågar: Mr Majer Pusan? Yes svarar jag och inom kort, efter ett maraton genom flygplatsen och gater fick jag åka egen buss till apron och skämdes något när jag kastade mig ner i mitt säte på OZ:s A321:a till PUS.
 

Jönsson

Medlem
Är det bara jag som vid flera tillfällen råkat boka fel dag eller till och rätt dag men fel månad? Så står man där vid incheckningen med sin långa näsa...
 
  • Gilla
Reactions: pep

seat56f

Medlem
Är det bara jag som vid flera tillfällen råkat boka fel dag eller till och rätt dag men fel månad? Så står man där vid incheckningen med sin långa näsa...

+1. Dock åt "rätt" håll, bokade rätt datum men samma månad som bokningen gjordes, inte när jag skulle resa några månader senare. Blev lätt förvånad när jag fick meddelande om att checka in på en flight en världsdel bort innan polletten trillade ner... Men blev åtminstone varse i god tid så kunde rodda ny biljett.
 
Är det bara jag som vid flera tillfällen råkat boka fel dag eller till och rätt dag men fel månad? Så står man där vid incheckningen med sin långa näsa...

Haha, hände mig i Helsingfors för ett år sen. Stod och kliade mig i huvudet samtidigt som jag funderade på varför jag inte kunde checka in. Hade visst bokat en månad försent, dock rätt dag.

Blev en lite dyrare hemresa än tänkt. ;)
 
Vi var på ett Narita Express från Shinjuku till Narita som skulle anlänt 1.5h innan avgång. Pga olycka längs vägen (...) blev vi stående på Tokyo station i nästan en timma. Andra passagerare gick av och försökte ta sig via Skyliner istället, men jag var inte säker på om det vore en bra idé med vår 1.5-åring. Informationen var sparsam och, om jag minns rätt, mest på japanska. Vi (och ett tiotal andra) kom fram efter incheckning stängt, och bönade och bad att få komma med. De ringde till gaten och frågade, men det blev nej.

Stor ångest, men tack vare guldstatus kunde jag ringa SAS. De bokade om oss utan kostnad. Betalade en natt på hotell nära flygplatsen och snålade då jag inte visste om vi skulle kunna bli ersatta. Visade sig sen att kortförsäkringen ersatte rubbet utan självrisk. Beloppet var inom någon schablon, sa de, så jag behövde inte ens skicka in mina kvitton.

Perfekt när det inträffar, riskerar du att bli 20 minuter sen kickar resegarantin in och du kan ta taxi på SLs bekostnad. Bra sätt att få spend på sitt Amex och lite poäng också.
Lite märklig formulering. "Riskerar" bli 20 min sen gör man ju så fort man tänker på att åka med SL.
 
Skulle till Stockholm över en helg. Skulle boka med SAS åt ena hållet och Norwegian andra, var helt hutlösa priser på SAS jämfört med Norwegian. Hur som helst så blanda jag ihop det lite och boka 2xGOT->ARN. Sån tur var såg jag detta i tid innan jag åkte till Arlanda... blev tåg hem till götet :p
 
Fullständigt OT och ber om ursäkt på förhand men har en fråga till dig PRJml2ENIpiC1e3L. Det är inte så att du råkat blanda ihop ditt användarnamn med ditt lösenord och har något i stil med "Anders" som lösen... :D:p
Jaha... då måste jag byta lösen nu då, you got me ;)
Haha nej då jag kom bara inte på något sjysst användarnamn och antog jag kunde byta det i efterhand så jag lät LastPass generera ett lösenord som jag använde till användarnamn
 
Toppen