Senaste nytt

Missat flyg? På grund av dig själv

Mimer

Medlem
Missat flyg en gång där jag är delvis skyldig. Flight LHR – GOT med BA. Där jag befann mig i London gjorde att tunnelbanan till Heathrow just då verkade som en bra idé. Det var det inte, givetvis kröp Picadilly line fram och jag kom till incheckning 42 minuter före avgång. BA krävde 45 minuter så jag blev nekad att följa med planet, försökte spela ut jag har bara handbagage kortet men det hjälpte föga.

Av någon anledning hade jag inte checkat in online just denna gång, hade kanske gjort skillnad om jag hade kunnat gå direkt till Security. Ombokning till nästa morgon och hotellnatt på Heathrow gjorde hemresan rejält dyrare än tänkt. Det är dyrt att åka tunnelbana i London hehehe.
 
Jag hade bokat in extremt tighta marginaler till Arlanda Express och till boarding. Pga att min föreställda taxi var försenad så missade jag mitt planerade tåg och anlände till ARN fem minuter innan departure (ja, det tåg jag skulle åka med hade anlänt 25 minuter innan departure :p). Reste via klients resebyrå: ett samtal och de bokade om mig på nästa flyg. Jag frågade om det kostade klient något extra pga sen ombokning och fick svaret att deras avtal med flygbolaget tillåter dem att av-/omboka ett flyg EFTER det har lyft och ändå få pengarna tillbaka.
 

sammyj

Medlem
Missat en gång pga av försovning. Körde iväg till Sturup blev ombokad till nästa avgång till Bromma. När jag stod i gate och precis skulle kliva på så ringer dom från konferensen och meddelar att det vart inställt men dom glömde meddela att det var så. Jag vänder i gate får hela biljetten avbokad och kör till kontoret i Malmö istället :D
 

Isak21

Medlem
- Missade ett SAS-flyg hem till Stockholm från Manchester för ett par år sen, för att jag tog FEL tåg från centralstationen och hamnade ute på landet någonstans istället för flygplatsen.
Det värsta var att jag insåg misstaget rätt tidigt, men det var INGA stopp på vägen. Otrolig ångest. Norwegian räddade med flyg dagen efter till ok pris. Sen dess är jag extremt duktig på att hålla koll på lokaltrafik vart jag än är.

- Var SÅ nära på att missa ett flyg till London härom månaden pga att jag trodde pendeltåg skulle va pålitligt färdsätt till Arlanda. Aldrig igen!

- Jag har haft <orimligt> mycket oro för att missa flyg i relation till hur få gånger det faktiskt strulat. Det är något med att missa flyg som känns så himla definitivt, får påslag bara ja tänker på det.
 

pep

Medlem
Har misset 2:
1. BKK-SIN-CPH med SQ paa economy. Faldt i soevn i transit i Singapore og missede CPH. Blev gratis ombooket til SIN-ZRH-CPH naeste dag.
2. CPH-DOH-SGN med QR economy. Blev misinformeret af kaptainen CPH-DOH om lokal tid og jeg var naiv og crosscheckede ikke efter landing i Doha. Kom til gate 15 Min. for sent. Blev gratis ombooket til HAN i stedet for men maatte tilbringe 24 timer i loungen (den gamle lufthavn i DOH). Maatte aendre billet med VN for Vietnam domestic (til Hue) men det gik nemt.
 
Toppen