Senaste nytt

Missat flyg? På grund av dig själv

Valley

Medlem
Satt några meter bredvid Gaten och väntade i lugn och ro på att det skulle bli dags att borda. Med en 10 minuter kvar till avgång klev vi fram, för att finna att Gaten var stängd eftersom det skulle bussas till plattan.
SAS påstod att man ropat efter oss 3 ggr - vilket ingen av oss ville tro på.

Slutade med att SAS bokade in oss på en annan kärra utan att ta en krona extra
 

motu

Medlem
1. Dubai. Skulle festa natten igenom men misslyckades på sluttampen trots en historisk insats. Ingen kostnad för ombokning men skön replik "next time KLM is your firstchoice"
2. San Fransisco. Blandade ihop avgångstid med returflight. BA bokade om oss gratis till dagen efter.

Således mycket bra service!
 

doc

Medlem
Den enda gången jag missat en flight var när jag skulle flyga hem på annandag jul efter att ha firat med familjen i Umeå. Incheckningen gjorde jag dagen innan på nätet. Jag skulle precis ta på mig ytterkläderna och åka ut till UME när jag får ett SMS från SAS om att flyget är i tid och går från gate 39. "Vadå gate 39?", tänker jag. Det finns bara 4 gater i Umeå. Har de numrerat om gaterna? Det visar sig att jag bokat enkelbiljetten åt fel håll när jag köpte den 6 månader tidigare. Tur i oturen hittade jag en enkelbiljett ned för 600 kr med ett flyg 6 timmar senare. Sedan dess trippelkollar jag alltid datum och resväg innan jag tycker på köp.
 

Sofia

Medlem
Jag skulle på konferens i Rom en gång för länge sen och då var det strejk både på Arlanda och Köpenhamn, där jag skulle byta. Jag kom såklart alldeles för sent till CPH men det var oklart om mitt anslutningsflyg gått, var sent eller inställt. Ingen visste och kaos rådde.
Eftersom jag flög C armbågade jag mig fram till transferdisken och förklarade läget, jag MÅSTE till Rom samma dag. Efter lite knappande fick jag istället flyga Swiss i C via ZRH istället för direkt CPH-FMC men jag klagade inte på ett stop over med chans på extra champagne ;)
 

johhenrik

Medlem
Jag skulle flyga Landvetter - Köpenhamn - Edinburgh för att fira nyår. Jag visste när min flight till CPH gick eftersom jag flög dit med jämnan. När jag kom till Landvetter så sa de: "Uhmm.. du kan ju inte checka-in nu, ditt plan håller ju på att taxa ut." Tydligen hade jag inte så bra koll som jag tyckte. Det jobbiga var ju att jag hade en billig, ej ombokningsbar ungdomsbiljett. Jag knallade bort till SAS service disk och pratade med dem. De bokade om mig på en flight 2 dagar senare utan kostnad. Som tur var hade jag planerat att åka dit några dagar innan mina polare, så jag missade inte nyårsfirandet. :)

Kände mig ju jäkligt dum att jag inte kollade mina biljetter noga för jag "visste ju"...
 

Dr. Miles

Expert
Inte hänt för mig själv men avgång strax efter midnatt och första dagen av sommartid är alltid en risk att det kan bli fel (t ex missa flyg).
 

forastero

Medlem
Enda gångerna jag faktiskt missat flighter var det inte mitt eget fel - ena gången var det flygbussen som var rejält försenad (hade den varit i tid hade jag varit på flygplatsen 50 minuter innan avgång, nu kom jag visserligen fram innan avgång men fick tvärnej på att checka in), andra gången var anslutande flight försenad (när SAS fick ställa alla plan av en viss typ för något år sedan...). Vid flygbussförseningen hade jag ombokningsbar biljett och kunde boka om till nästa plan som gick ett par timmar senare. Den gången SAS hade orsakat förseningen kunde jag boka om till MMX istället för CPH för att slippa vänta i flera timmar. Så det löste sig på bästa sätt...
 

olsson

Medlem
Jäsiken, från 100% success rate direkt ner till 50%.
Först ville jag splitta min biljett (ungdom T/R BGO-CPH-GOT/GOT-OSL-BGO) så jag kunde hoppa av vid CPH och ta tåget. Gick inte, så fick köpa en ny biljett och fick tillbaka skatterna (ca 200 kr av 1200) på bgo-cph-got sträckan.

Men till missen, enligt google maps skulle vi lätt hinna i bil, även med marginal. Men det var mycket trafik och störande medpassagerare som ledde till att jag kom till Göteborg försent. Missade flyget hem till Bergen. Kom till flygplatsen runt 20.20-20.30 dvs runt 20-30 min sent. Kunde inte se en kotte. Får ringa till guldnumret och där får jag reda på att jag måste köpa en ny biljett. Första flyget dagen efter skulle gå på 4500 kr och nästa flyg kosta 1200 kr. Så tog det lite senare och kom hem för att packa om och resa på kurs. Jag har haft bättre födelsedagar :p
 

Lonelyflyer

Medlem
Nu har det hänt mig, var bokad igår kväll jfk-hel med AY. Dock var det galna köer på väg ut till flygplatsen som ja inte sett förut. (Thanksgivings sista dag)

Kom till flygplatsen precis när planet gått och finnair bad mig ringa idag istället till deras kundtjänst här.
Tog en rövare o frågade british airways om de kunde sätta mig på ett plan till London istället men de var fullt..
Tillbaka till stan och ringde finnair nu på morgonen amerikansk tid.

Eftersom ja blev no-show igår och min biljetts regler tillåter inte ändring. (Billig)

Surt sa räven, så nu blir de ny biljett me norwegian.. Måste hem på nåt sätt
 
Toppen