Mattias_Economy
Medlem
För ett par år sedan skulle jag till Singapore med Emirates. Det var en lördag. När jag landade i Dubai så hade mitt plans gate dykt upp på skärmen än. Var väl kanske 3,5-4 timmars transertid. Så jag gick till en av Emirates informationsdiskar och frågade om de visste gaten. Killen kollade och tog mitt boardingkort och skrev dit gaten.
Jag letade direkt reda på gaten. När jag visste vart den var så gick jag och satt mig på närmaste stället för att kolla Premier League och dricka bira. När det var ca 30 minuter kvar till avgång så gick jag till gaten. Då var det inget plan till Singapore från den gaten. Utan då var det från en annan gate på en annan terminal. Jag han inte till gaten i tid.
Gick till Emirates service-desk igen och bad dem sätta mig på nästa plan till Singapore. Det kunde dom inte göra, utan jag var tvungen att köpa en ny biljett. Stod där och dividera en kvart om att det var deras fel att de skickat mig till fel gate. Men det gick inte. De hittade på att jag skrivit dit gaten själv på mitt boardingkort etc. Så det vara bara att köpa en ny plåt.. Sedan skulle jag reklamera på deras hemsida sa dom.
Sedan när jag köpt den, så säger de att jag inte får flyga de andra legsen på den biljetten eftersom jag hoppat över ett flyg. Så då sa jag att jag ska köpa en ny biljetter hem men inte med Emirates.
Visst det är mitt ansvar att kolla uppdateringar med gater och, det förstår jag. Men tyckte att när deras egen personal sagt gate och skrivit det på mitt boardingkort kan de väl vara lite flexibla.
Sedan dess har jag aldrig flugit Emirates och kommer aldrig mera göra det. Lite synd för de har ju förutom denna lilla incident rätt bra service..
Jag letade direkt reda på gaten. När jag visste vart den var så gick jag och satt mig på närmaste stället för att kolla Premier League och dricka bira. När det var ca 30 minuter kvar till avgång så gick jag till gaten. Då var det inget plan till Singapore från den gaten. Utan då var det från en annan gate på en annan terminal. Jag han inte till gaten i tid.
Gick till Emirates service-desk igen och bad dem sätta mig på nästa plan till Singapore. Det kunde dom inte göra, utan jag var tvungen att köpa en ny biljett. Stod där och dividera en kvart om att det var deras fel att de skickat mig till fel gate. Men det gick inte. De hittade på att jag skrivit dit gaten själv på mitt boardingkort etc. Så det vara bara att köpa en ny plåt.. Sedan skulle jag reklamera på deras hemsida sa dom.
Sedan när jag köpt den, så säger de att jag inte får flyga de andra legsen på den biljetten eftersom jag hoppat över ett flyg. Så då sa jag att jag ska köpa en ny biljetter hem men inte med Emirates.
Visst det är mitt ansvar att kolla uppdateringar med gater och, det förstår jag. Men tyckte att när deras egen personal sagt gate och skrivit det på mitt boardingkort kan de väl vara lite flexibla.
Sedan dess har jag aldrig flugit Emirates och kommer aldrig mera göra det. Lite synd för de har ju förutom denna lilla incident rätt bra service..