Senaste nytt

Missa inte det! Vilken mat äter du och var när du återkommer till samma stad / land?

Flyingandy

Medlem
Rubaiyat Chile i Santiago, hela sällskapet satt som i trans när vi fick in maten. Prisläget halva mot hemma i Stockholm. Fick tips om stället av en argentinsk vän, och dom kan sina kött.

Brukar ha som tradition att söka upp dom bästa köttrestaurangerna på mina resor och denna var oförglömlig.
 

Attachments

  • D40C05BD-E98A-4759-8D9D-268E6776EDDF.jpeg
    D40C05BD-E98A-4759-8D9D-268E6776EDDF.jpeg
    42,4 KB · Visningar: 516

jerixon

Medlem
Brukar alltid käka på Fogo i Miami
Så fort jag kommer till USA brukar jag äta Chipotle :)

Jag får allt lov att även dela med mig av min passion för kött i Brasilien där det varje gång blir minst ett besök på Fogo de Chão i Rio.
Rodizio, buffé med kött och tillbehör, köttet serveras vid bordet.
Fogo de Chão, Rio de Janeiro
Pris: 138 R$ (ca 350 kr) + 10% service
Rio de Janeiro | Fogo de Chão

Visa bifogad bild 70365

Visa bifogad bild 70366

Visa bifogad bild 70367
 

Kevinator

Medlem
Tokyo, Japan:

Sushi på Kura Sushi (くら寿司) i Minami-Senju, Tokyo

Det är egentligen en vanlig rullbandssushi kedja men det är enkelt att ta sig dit för att vara i Tokyo.
De flesta rullbandssushi kedjorna finns i fororten och inte närheten av någon station.
Det här stället är ca 500 m från Minami Senju station där JR, Tokyo Metro och Tsukuba Express stannar.

De flesta Neta (sushi) är 100 JPY exkl. moms, dessutom två st per talrik, så blir man inte fattig direkt efter en ordentlig måltid.

Man kan också beställa sushin genom en pekskärm och det finns engelska.
Visa bifogad bild 70370

Beställda sushin transporteras på övre transportbandet.
Visa bifogad bild 70369

God nyhet är att de tar också emot Amex, MasterCard, VISA. :)

Webbsida:
http://translate.kura-corpo.co.jp/L...AM=Store.name,&XCHARSET=UTF-8&XPORG=,&XJSID=0

Meny:
http://translate.kura-corpo.co.jp/L...AM=Store.name,&XCHARSET=UTF-8&XPORG=,&XJSID=0

Karta:
Google Maps
Tack för tipset! Ska till Tokyo i april och tänkte prova. Är det bra sushi där, skulle du säga?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för tipset! Ska till Tokyo i april och tänkte prova. Är det bra sushi där, skulle du säga?
Tillräckligt bra för det priset. Jag vågar att påstå att deras sushi är bättre än de dyra sushiställen i Sverige, förutom lax.
Lax är ofta bättre kvalitet i Sverige (framförallt i Norge) än i Japan. Därför brukar jag att inte äta laxsushi i Japan.

Det finns också Kura Sushi i Ikebukuro, men hos dem är nästan alltid proppfullt och man behöver att stå i kön ganska länge. Därför åker jag till Minami Senju istället.

Kura Sushi i Ikebukuro
Karta:
Google Maps
 

h9kh9k

Medlem

Carlos

Medlem
Texas, USA

The Meatlover samt The Ainsworth på Fricano's Deli (Austin, TX)
Kostar runt 8 dollar.
Visa bifogad bild 70313
Visa bifogad bild 70314

Fricano's Deli & Catering

Brisket och ribs på Franklin BBQ (Austin, TX)
Kostar runt 15 dollar
Visa bifogad bild 70315
Home - Franklin Barbecue

Brisket och rubs på La Barbecue (Austin TX)
Kostar runt 15 dollar
Saknar bild
la Barbecue

Brisket och ribs på Blacks BBQ (tekniskt sett i Lockhart, TX - finns också i Austin)
Kostar runt 12 dollar
Saknar bild på maten.
Visa bifogad bild 70316
Blacks BBQ - Austin & Lockhart

Korv på Kreuz Market (också Lockart, TX)
Kostar runt 12 dollar.
Visa bifogad bild 70317
Kreuz Market Texas BBQ

Kahuku Shrimp på Iries Island Cafe (Port Aransas, TX).
Kostar runt 10 dollar.
Saknar bild.
Iries Island Food - Port Aransas Texas


Hur länge fick du köa på Franklins, eller snarare hur långt innan öppning var du där?
 

BAS

Medlem
Vet inte om det är tillräckligt återkommande, men på mina två senaste vistelser i Prag har jag ätit på en "butcher shop", Nase Maso (vad säger man på svenska? Slakteribod?). Otroligt goda burgare och råbiffar för bra pris. Öl häller man själv upp på tappkran, som läsk på McDonald's

IMG_20161112_193717311.jpg
 

dino_81

Medlem
För mig är också sushi och sashimi något jag ALLTID äter i Japan. Princip dagligen då jag är där och överallt, har inget speciellt favoritställe.

En annan favorit i New York, Dubai och Tokyo är hamburgare på kedjan Shake Shack. Till den restaurangen återkommer jag gärna, väldigt goda och prisvärda hamburgare.

Tillräckligt bra för det priset. Jag vågar att påstå att deras sushi är bättre än de dyra sushiställen i Sverige, förutom lax.
Lax är ofta bättre kvalitet i Sverige (framförallt i Norge) än i Japan. Därför brukar jag att inte äta laxsushi i Japan.

Tack för tipset om Kura Sushi! Den ska jag prova vid nästa besök i Tokyo.

Instämmer med dig, jag tycker att den billigaste sushin/sashimin i Japan är bättre än den dyrare sushin här hemma.

Off topic-svar i tråden, men Japan är en stor importör av just norsk lax. Varje vecka transporteras hundratals ton norsk lax med flyg till Japan. I bästa fall kan laxen serveras, exempelvis som sushi, 36 timmar efter att den har fiskats i Norge. Fantastiskt!
 
Toppen