Senaste nytt

Minsta bytestid i Zürich?

Vad händer om man missar då? Är det dygnet senare eller vad är vanlig re-routing till HKG? Surt att missa ett helt dygn om resan ändå bara är 2-3 dagar
 

Kricka

Medlem
Båda gångerna det hänt mig på flyg till JNB så har det inneburit 24 h på hotell
i ZRH (på LX bekostnad). När det gäller JNB går de flesta flygen på kvällen från
Europa varför re-routingalternativen inte varit så lockande.
Har dock provat den motsatta varianten när BA var ett par timmar försenade
till Arlanda och jag därmed skulle missa min anslutning på LHR till JNB. BA
bokade snabbt, och utan diskussion, om mig till LX via ZRH och det fungerade
bra.
 

Dr. Miles

Expert
Vad händer om man missar då? Är det dygnet senare eller vad är vanlig re-routing till HKG? Surt att missa ett helt dygn om resan ändå bara är 2-3 dagar

Om det är till Hong Kong finns det inte så mycket alternativ (kanske inget) då flighten till Hong Kong tillhör bland de sista flighterna som avgår från Zürich på dagen.
Jag misstänker att du blir ombokad till SWISS Beijing/Shanghai flighterna om du säger att du behöver att komma fram till målet så fort som möjligt.
 

A380*G

Medlem
Nja, efter ett par övernattningar i ZRH så kan jag, vis av erfarenheten, inte påstå att man är "safe"
trots LX - LX. De håller inte kvar vare sig HKG- eller JNB-kärran för någon enda pax från Sthlm.

Tråkigt för dig, men jag har aldrig varit med om att jag eller någon kollega blivit frånåkta på ZRH. Otaliga gånger har de hållit flighten för mig för anslutning både till/från Schengen.

HKG är nog ett extremfall eftersom slottiderna där är ytterst begränsade (och dyra). HKG delar i princip luftrum med CAN och SZX.
 

John Mack

Medlem
Tar upp en gammal tråd. Hur har det sett ut på slutet? Mina föräldrar har 40 min i morgon. ARN-ZRH-MIA i Business om det spelar någon roll?
 

Hafermann

Medlem
Tar upp en gammal tråd. Hur har det sett ut på slutet? Mina föräldrar har 40 min i morgon. ARN-ZRH-MIA i Business om det spelar någon roll?
Det är tight, men går om det inte är under peak hours. Har de gjort terminalbytet tidigare är det såklart en fördel även om det är relativt välskyltat.
 
Toppen