Senaste nytt

Min första och andra flygning i First; aka ARN-CPH via 3 enkelbiljetter & 3 awardzoner (semi-live)

Peter_West

Medlem

aruba1

Medlem
Tack för en mycket trevlig rapport! Även jag tillsammans med min sambo har testat båda produkterna, SQ F och LH F och tycker att det är svårt att avgöra vem som vinner, men precis som du skriver är SQ F's service samt champagne utbud oslagbart. Däremot är nog LH F att föredra när man reser som par. Ännu en gång kul att läsa din rapport samt ta del av ditt omdöme!
 

Peter_West

Medlem
Däremot är nog LH F att föredra när man reser som par. Ännu en gång kul att läsa din rapport samt ta del av ditt omdöme!

Tack! Är det för att sätena i SQ F är för avskärmade? Eller för att det finns fler mittenplatser i LH? Jämfört med SQ 777-300ER i alla fall.
 

aruba1

Medlem
Tack! Är det för att sätena i SQ F är för avskärmade? Eller för att det finns fler mittenplatser i LH? Jämfört med SQ 777-300ER i alla fall.
Vi tycker generellt om bättre LH First dels för att det är en öppen kabin och dels för att parsätena inte har någon fast avskärmning till skillnad från SQ F. Stolen på SQ F är utformad vid huvudhöjd på ett sätt som förhindrar en konversation när man lutar huvudet bakåt. Dessutom finns en fast skiljeväg i mitten som inte går ända ner (tror vi). Sedan föredrar vi tygsäten före skinnsäten för att tygsäten ger en varmare känsla. Vi ska prova SQ F under augusti och får då möjlighet att utvärdera saken igen :)
 

Matias Verner

Ny medlem
En fråga någon som vet om man slutat servera krug 04 nu och åter gått till grand cuvéen? Skall åka min första first nästa vecka och hade sätt fram mot den.
 
Toppen